איך משפיע צבע האתר על הצלחתו?
ירוק מרגיע, סגול אצילי, אדום מלחיץ וצהוב מצחיק. הכירו את ההשפעה הפסיכולוגית שיש לצבעים על התנהגות הצרכנים. הטיפים שלנו יעזרו לכם לבחור את הצבעים שישווקו הכי טוב את העסק שלכם
תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי
- 1 השאלות שעליכם לשאול את עצמכם לפני בחירת הצבע
- 2 מהם הצבעים המובילים ואיך הם משפיעים?
- 3 האם חשוב שצבעי האתר של העסק שלי ישתלבו עם הלוגו?
- 4 טיפים לבחירת הצבע/ים שלכם לאתר
- 5
- 6 השתמשו בצבעים מהלוגו שלכם
- 7 השתמשו בפלטת צבעים מצומצמת
- 8 בחרו צבעים משלימים
- 9 השתמשו בצבעים ניטרליים
- 10 השתמשו בצבעים אנלוגיים
- 11 השתמשו בצבע כהה יותר עבור טקסט, וצבע בהיר יותר עבור רקע
- 12 קחו בחשבון את תחום העיסוק שלכם
- 13 הקפידו על עקביות
- 14 שימו לב להבדלים תרבותיים
- 15 ודאו שהטקסט קריא
- 16 בדקו את הצבעים במכשירים שונים
- 17 השתמשו בכלים מקוונים
- 18 התייעצו
כולם מכירים את הסגול של סלקום, הכתום של פרטנר, האדום של קוקה קולה ואת הכחול של פייסבוק. הצבע הוא חלק מהמותג ולעיתים גם המותג עצמו (למשל, מותג הבשר "אדום אדום"). הצבע הוא כלי שיווקי שיכול ליצור אווירה מסוימת ולהעביר מסר ספציפי. צבעים יכולים לגרום לנו להרגיש שמחים או עצובים, נינוחים או עצבניים. צבע יכול להשפיע על האופן שבו לקוחות תופסים מותגים ומוצרים שונים, ולכן חיוני לבחור את הגוונים המתאימים למטרות ולקהל היעד שלכם.
השאלות שעליכם לשאול את עצמכם לפני בחירת הצבע
- במה עוסק המותג שלכם? לדוגמה, צבעים אדומים וכחולים משמשים לעתים קרובות את חברות המזון כדי לעורר תיאבון. צבעים כחולים וירוקים משמשים חברות פיננסיות כדי להעביר תחושה של אמינות וביטחון.
- מי קהל היעד שלכם? מחקרים מראים שגברים נוטים להעדיף צבעים כחולים וירוקים, בעוד שנשים נוטות להעדיף צבעים סגולים וורודים.
- אילו רגשות תרצו לעורר? למשל, צבע אדום יכול לעורר התרגשות ואפילו רכישה אימפולסיבית, בעוד שצבע כחול יכול לעורר תחושה של שלווה ולעודד אמון במותג.
- איך ייראה הלוגו שלכם? לוגו הוא הרבה יותר מסתם תמונה יפה. זהו סמל ייחודי שמשמש לזיהוי העסק או המוצר/שירות שלכם. חברות גדולות מטמיעות את הלוגו שלהן בזיכרון שלנו עד כדי כך שנדע לזהות אותן לפי הלוגו בלבד ללא שום טקסט נלווה. העסק שלכם אמנם קטן אך באמצעות בחירה נכונה בסמל ובצבעים מסוימים תוכלו למתג את עצמכם כמתוחכמים/ יוקרתיים/ יצירתיים (או כל תכונה אחרת שעולה על דעתכם בהתאם לפסיכולוגיה של הצבעים המצ"ב). חשוב להשתמש במספר צבעים מוגבל בלוגו שלכם, (שלושה צבעים לכל היותר). שימוש יתר בצבעים עלול ליצור מראה עמוס ומבלבל.
מהם הצבעים המובילים ואיך הם משפיעים?
צהוב: צבע המעניק אנרגיה, אור שמש, צחוק (סמיילי), תקווה, אושר (חברת הדלק פז, מקדונלד'ס).
אדום: מושך תשומת לב, מעורר רגשות של תשוקה, אהבה אך גם כעס, רעב וסכנה (ישראל היום, ערוץ 12, שטראוס)
ירוק: התחדשות, ניקיון, בריאות, עושר, צמיחה (בנק דיסקונט, טבע נאות, דור אלון).
כתום: שמחה, אנרגיה, חום. כתום הוא אחד הצבעים הנפוצים ביותר ליצירת כפתורי קריאה לפעולה ולחיבור (בנק טפחות, אמזון)
כחול: רוגע, שלווה, רוחניות, יציבות, מקצועיות (טוויטר, פייסבוק, חברת המחשבים דל, בנק לאומי).
סגול: יצירתיות, תחכום, אצילות, נוסטלגיה, עושר (סלקום, בנק איגוד).
ורוד: רומנטיקה, אהבה, נשיות (ברבי, ויקטוריה סיקרט).
לבן: טוהר, ניקיון וניטרליות (גליה להב שמלות כלה).
שחור: כוח, אלגנטיות, יוקרה וקלאסיות (שאנל, ראלף לורן, ג'יאורג'יו ארמני).
האם חשוב שצבעי האתר של העסק שלי ישתלבו עם הלוגו?
ועוד איך. שימוש באותם צבעים באתר ובלוגו יעניק לעסק מראה עקבי ומקצועי. כאשר הלקוחות יראו את הלוגו שלכם, הם צריכים להיות מסוגלים לזהות מיד את האתר שלכם. כמו כן, בחירת צבעים ייחודיים וקלים לזכירה עבור הלוגו והאתר שלכם תעזור ללקוחות לזכור את המותג שלכם לאורך זמן.
טיפים לבחירת הצבע/ים שלכם לאתר
-
השתמשו בצבעים מהלוגו שלכם
הלוגו זה המקום הטוב ביותר להתחיל בו, מכיוון שהצבעים שלו כבר נבחרו בקפידה כדי לייצג את המותג שלכם.
-
השתמשו בפלטת צבעים מצומצמת
השתמשו בשלושה צבעים או פחות לאתר שלכם. יותר מדי צבעים עלולים ליצור עומס חזותי ולהקשות על המבקרים להתמקד בתוכן.
-
בחרו צבעים משלימים
הצבעים המשלימים ממוקמים זה מול זה על גלגל הצבעים. הם יוצרים ניגודיות חזקה וניתן להשתמש בהם כדי להדגיש אלמנטים מסוימים באתר שלכם.
-
השתמשו בצבעים ניטרליים
צבעים כמו לבן, שחור ואפור, יכולים לאזן את הצבעים העיקריים שלכם ולשפר את קריאות הטקסט.
-
השתמשו בצבעים אנלוגיים
צבעים אנלוגיים אלו הם צבעים הממוקמים זה ליד זה על גלגל הצבעים ויוצרים הרמוניה נעימה וטבעית, כיוון שהם חולקים גוון משותף.
-
השתמשו בצבע כהה יותר עבור טקסט, וצבע בהיר יותר עבור רקע
אתם יכולים להשתמש בכלל 10-30-60 שהוא הנחייה עיצובית הממליצה להשתמש ב-60 אחוז צבע דומיננטי, 30 אחוז צבע משני ו-10 אחוז צבע הדגשה.
-
קחו בחשבון את תחום העיסוק שלכם
ירוק יכול להיות צבע טוב עבור אתר של חברת גינון, בעוד שכחול עשוי להתאים יותר עבור אתר של חברת פיננסים.
-
הקפידו על עקביות
השתמשו באותם צבעים בכל חומרי השיווק שלכם, כולל האתר, הלוגו, ערוצי המדיה החברתית והדואר האלקטרוני, זה יעזור ליצור תחושת מותג חזקה ומוכרת.
-
שימו לב להבדלים תרבותיים
משמעות הצבעים יכולה להשתנות בין תרבויות שונות. ודאו שהצבעים שבחרתם מתאימים לקהל היעד שלכם.
-
ודאו שהטקסט קריא
בחרו צבעים שיוצרים ניגודיות חזקה בין הטקסט לרקע. שחור על גבי לבן היא ברירת מחדל טובה, אך ניתן להשתמש גם בצבעים אחרים כמו צהוב או כחול כהה על רקע לבן. הימנעו משימוש בצבעים בהירים על גבי רקע בהיר, או בצבעים כהים על גבי רקע כהה.
-
בדקו את הצבעים במכשירים שונים
צבעים יכולים להיראות שונים על מסכים שונים, לכן חשוב לבדוק אותם במגוון תנאים. ודאו שהצבעים נראים טוב במגוון רחב של מכשירים, כולל מחשבים, טאבלטים וסמארטפונים.
-
השתמשו בכלים מקוונים
קיימים כלים רבים מקוונים שיכולים לעזור לכם לבחור צבעים לאתר שלכם. כלים אלו יאפשרו לכם לנסות צבעים שונים ולראות איך הם נראים יחד. הנה כמה מהם:
Adobe Color: https://color.adobe.com/
Coolors: https://coolors.co/palettes
Paletton: https://paletton.com/
Canva Color Tool: https://www.canva.com/colors/color-palettes/
-
התייעצו
קבלו משוב מהחברים והעובדים שלכם שאלו מה הם חושבים על הצבעים שבחרתם. למי שמוכן להשקיע יותר מומלץ להתייעץ עם מעצב אתרים מקצועי שיעזור במשימה.