איך משפיע העדכון באלגוריתם של גוגל על העסק שלכם?

כל בעל עסק יודע שככל שהאתר העסקי שלו מדורג גבוה בגוגל סיכויי ההצלחה שלו גדלים בהתאם. מאחר והאלגוריתם של גוגל קובע אלו עסקים יופיעו ראשונים בתוצאות החיפוש האורגני ומאחר והוא מתעדכן לעיתים תכופות כדאי שתעשו איתו היכרות ותקבלו את הטיפים שלנו, שיגרמו לאלגוריתם המסתורי להעמיד אתכם בראש תוצאות החיפוש

מאת: 
זמן קריאה: 00:56 דק

לא בטוח שכל מי שהקליד אי פעם שאלה בתיבת החיפוש של גוגל וקיבל תשובה תוך שנייה יודע שמאחורי התשובה המהירה עומד האלגוריתם של גוגל שבמהירות הבזק עובר על כל האינטרנט, בוחן מיליארדי דפים ומנסה להבין מה בדיוק אתם מחפשים.

האלגוריתם הוא למעשה סדרה מורכבת של כללים וחישובים מתמטיים שגוגל משתמשת בהם כדי לסדר את תוצאות החיפוש האורגניות, הלא ממומנות, מהרלוונטיות ביותר לפחות רלוונטיות.

 

איך זה עובד?

לאחר הקלדת שאלת החיפוש האלגוריתם, כאמור, עובר על כל האינטרנט במהירות הבזק תוך שהוא שוקל גורמים כמו: האם הדף מכיל את המילים שאתה מחפש? כמה אתרים אחרים מקשרים לדף הזה? האם האתרים האלה נחשבים סמכותיים? האם הדף נטען מהר וקל לניווט בו? האם הוא מותאם למכשיר הנייד? האם המידע בדף עדכני? האם אתם מחפשים משהו בקרבת מקום ומה חיפשתם בעבר?

למה האלגוריתם של גוגל חשוב לבעלי עסקים?

  • כדי שתחשפו ליותר אנשים. ככל שהאתר שלכם יהיה מדורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש, כך יותר אנשים יראו אותו.
  • כדי שתגיעו לקהל היעד הספציפי שלכם. אם אתם מציעים שירותי השכרת רכב, למשל, תוכלו להתמקד במילות מפתח כמו "השכרת רכב בירושלים" כדי להגיע לאנשים שמחפשים בדיוק את השירות הזה.
  • כדי שתשיגו יתרון על המתחרים שלכם. על ידי הבנת האלגוריתם של גוגל והטמעתו באסטרטגיית השיווק שלכם, תוכלו לעקוף את המתחרים שלכם ולהשיג נתח שוק גדול יותר.
  • כדי שתחסכו בעלויות. קידום אורגני בגוגל הוא חינמי. על ידי אופטימיזציה של האתר לאלגוריתם של גוגל, תוכלו להגדיל את התנועה לאתר שלכם ללא עלות נוספת.
  • כדי שתעניקו חווית משתמש משופרת. ככל שהאתר שלכם יהיה ידידותי יותר למשתמשים, כך הוא ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
  • כדי שתבנו מוניטין מקצועי. דירוג גבוה בתוצאות החיפוש מעניק לאתר שלכם אמינות ומקצועיות בעיני הגולשים.
  • כדי שתגדילו את המכירות שלכם. ככל שיותר אנשים יגיעו לאתר שלכם, כך יגדל הסיכוי שהם יבצעו רכישה או יפנו אליכם לקבלת שירות.

 

למה גוגל מעדכנת את האלגוריתם לעיתים תכופות?

  • שיפור חוויית המשתמש: גוגל שואפת להציג למשתמשים את התוצאות הרלוונטיות ביותר והאיכותיות ביותר, כך שהם ימצאו את המידע שהם מחפשים במהירות ובקלות. עדכונים באלגוריתם עוזרים להשיג מטרה זו על ידי זיהוי אתרים איכותיים, תוכן רלוונטי ומידע עדכני.
  • מניעת מניפולציות: מקדמי אתרים רבים משתמשים בטכניקות שונות כדי להעלות את דירוג האתרים שלהם בתוצאות החיפוש, גם אם התוכן שלהם אינו איכותי או רלוונטי. עדכוני האלגוריתם נועדו לזהות ולהעניש אתרים המשתמשים בשיטות אלו, ולהבטיח שרק אתרים איכותיים יגיעו לראש תוצאות החיפוש.
  • התאמה לשינויים טכנולוגיים: הטכנולוגיה משתנה במהירות והאינטרנט מתפתח כל הזמן. גוגל צריכה להתאים את האלגוריתם שלה לשינויים אלו כדי להמשיך להיות רלוונטית.
  • התחשבות בשינויים בהתנהגות המשתמשים: האופן שבו אנשים מחפשים מידע באינטרנט משתנה עם הזמן. גוגל צריכה להתאים את האלגוריתם שלה לשינויים אלו כדי להבין טוב יותר את כוונות המשתמשים ולספק להם את התוצאות המתאימות ביותר.

 

מה משמעות העדכונים לכם כבעלי עסק?

  1. השקיעו בתוכן. גוגל תמיד מחפשת את התוצאה הטובה ביותר והרלוונטית ביותר לכל שאילתה. לכן, חשוב להתמקד בתוכן איכותי ורלוונטי לקהל היעד שלכם. השתמשו בתוכן ויזואלי (תמונות, אינפוגרפיקה סרטונים) כדי להגביר את האטרקטיביות של התוכן שלכם.
  2. השקיעו בחווית הגלישה באתר. אתר איטי או קשה לניווט יידרדר בדירוג.
  3. בנו פרופיל קישורים טבעי ומגוון. קישורים מאתרים אחרים לאתר שלכם מעידים על הרלוונטיות והאמינות שלו.
  4. התאימו את האתר למובייל. רוב החיפושים כיום נעשים ממכשירים ניידים לכן האתר שלכם חייב להיות מותאם למובייל כדי שדירוגו לא ייפגע.
  5. השתמשו בכלים כמו Google Analytics כדי לעקוב אחר ביצועי האתר שלכם וזהו הזדמנויות לשיפור.
  6. אם אתם לא בטוחים כיצד להתמודד עם כל האספקטים של קידום אתרים, שקלו לעבוד עם מומחה SEO.

 

אלו מקורות מומלצים להבנת העדכונים?

Google

https://status.search.google.com/products/rGHU1u87FJnkP6W2GwMi/history

המקור הרשמי ביותר, המספק פירוט מדויק של השינויים שהשפיעו על תוצאות החיפוש. פירוט לפי תאריכים של כל השינויים שהשפיעו על תוצאות החיפוש ב- 4 השנים האחרונות, כולל אופיים של השינויים (למשל, עדכוני הליבה – Core Update, עדכוני הספאם ועוד).

 

Search Engine Journal – https://www.searchenginejournal.com/google-algorithm-history/

מציע סקירה היסטורית מקיפה של עדכוני האלגוריתם, כולל עדכונים מפורסמים כמו Panda, Penguin ו-Pigeon. מעולה להבנה של ההתפתחות ההיסטורית של האלגוריתם.

 

Search Engine Land – https://searchengineland.com/library/platforms/google/google-algorithm-updates

מספק סקירה היסטורית עם תובנות של המחבר. יכול לסייע בהבנת ההשפעה של העדכונים על אסטרטגיות SEO.

 

Search Engine Roundtable – https://www.seroundtable.com/category/google-updates

מציע ניתוח מעמיק של עדכונים חשובים על ידי בארי שוורץ, יהודי אמריקני, אישיות מובילה בתחום ה-SEO.

 

דוגמאות לעדכונים מפורסמים

פנדה (Panda): הושק לראשונה בשנת 2011, נועד להילחם באתרים בעלי תוכן באיכות נמוכה או תוכן משוכפל. פנדה העניק עדיפות לאתרים המציעים תוכן מקורי, איכותי ורלוונטי.

פינגווין (Penguin):הושק בשנת 2011, נועד להילחם באתרים המשתמשים בטכניקות קישור מלאכותיות (black-hat SEO) כדי לשפר את דירוגם בתוצאות החיפוש. פינגווין העניק עדיפות לאתרים עם פרופיל קישורים טבעי ומגוון.

אגב, עדכוני פנדה ופינגווין ממשיכים להשפיע על דירוג האתרים. גוגל ממשיכה לשכלל אותם ולשחרר גרסאות חדשות.

Pigeon:  הושק ב- 2014 במטרה לשפר את הרלוונטיות והדיוק של תוצאות החיפוש המקומי על ידי שילוב של אלמנטים מאלגוריתם החיפוש המסורתי של גוגל עם אותות חיפוש מקומיים.

Mobile-First Indexing: עדכון שהושק בשנת 2018, סימן מהפך משמעותי בתחום קידום אתרים. בעבר, גוגל הייתה סורקת את הגרסה ה"רגילה" (desktop) של האתר כדי להבין את התוכן שלו ולדרג אותו. עם עדכון זה, גוגל החלה להעניק עדיפות לגרסה המותאמת למובייל של האתר בעת אינדוקס העמודים. משמעות הדבר היא שגרסת המובייל של האתר היא כעת הגרסה העיקרית שגוגל משתמשת בה כדי להבין את התוכן, את המבנה ואת כל שאר האלמנטים של האתר. אתרים שלא הותאמו למובייל סבלו מירידה בדירוג.

Core Updates: עדכוני ליבה הם שינויים רחבים באלגוריתם של גוגל שמטרתם לשפר את הרלוונטיות של תוצאות החיפוש. עדכונים אלו מתרחשים מספר פעמים בשנה ויכולים להשפיע משמעותית על דירוג האתרים.

Broad Core Updates: עדכוני ליבה רחבי היקף מתרחשים מספר פעמים בשנה ומשפיעים על מגוון רחב של אתרים. מטרתם לשפר את הרלוונטיות של תוצאות החיפוש באופן כללי.

קוליברי (Hummingbird): עדכון שהושק בשנת 2013, סימן שינוי משמעותי בגישה של גוגל לחיפוש. במקום להתמקד במילים בודדות, קוליברי מבין את המשמעות של משפטים שלמים, מה שמאפשר חיפושים טבעיים ונוחים יותר למשתמש.

 

כתבות נוספות בנושא
קידום אורגני

 דילוג לתוכן