איך אפליקציית טיקטוק השפיעה על עולם הפרסום

אחד האירועים המשמעותיים ביותר בעולם הפרסום הדיגיטלי היה הכניסה של אפליקציית הסרטונים הסינית טיקטוק לחיינו. בזכות כמות קהל גדולה בטיקטוק, הרשת הפכה גם לערוץ פרסום לכל דבר אשר בעלי עסקים יכולים לנצל להגברת החשיפה לעסק שלהם

מאת: 
יוני 2021
זמן קריאה: 02:41 דק'

2021-06-14T06:08:20+02:00

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/the-ticking-effect/

טיקטוק

לטיקטוק יש השפעה נרחבת על היבטים רבים ושונים ביכולת של מפרסמים להגיע אל קהל היעד: טיקטוק יצרה תרבות של ממש, סיפקה למשתמשים בה כלים על מנת לייצר תוכן, הפכה בין רגע יוצרים אנונימיים מוכשרים לכוכבי רשת ענקיים, שינתה את הדרך שבה תכנים מופצים ברשת תוך מתן דגש לאיכות התוכן ופחות להשקעה במיצוב המותג, ויצרה תנאי סף לכניסה של מפרסמים שונים אל פלטפורמת התוכן והפרסום שלה.

רוצים לדעת עוד? הנה כל מה שצריך לדעת על טיקטוק:

השפעה על התרבות

טיקטוק היא לא רק פלטפורמה ליצירה והפצה של תוכן. טיקטוק יצרה, למעשה, מסגרת תרבותית אמיתית. זה אומר שטיקטוק לא רק סיפקה כלים למשתמשים בה על מנת ליצור תוכן ולהעלות אותו לרשת, אלא גם סיפקה תשתית לכללים חברתיים ולסוגים שונים של אינטראקציות בין משתמשים חברתיים ובין תכנים שונים. דוגמאות לכך ניתן למצוא באתגרים המפורסמים בטיקטוק, בדואטים המאפיינים את הפלטפורמה הזאת וכן בפרשנויות שונות של גולשים עבור תכנים שונים שהועלו לאפליקציה.

למעשה, טיקטוק הפכה את היוצרות, ובמקום שתהיה אבחנה ברורה בין יצרני תוכן לצרכני תוכן, הרי שכל משתמש וצרכן יכול להפוך ליצרן תוכן בעצמו. טיקטוק אפשרה גם למשתמשים אנונימיים, פופולריים פחות ברשת, כאלו שלא זוכים לחשיפה גדולה ולא עומד מאחוריהם גוף רב השפעה ותקציב, לבטא את עצמם ביתר קלות, ובמקרה שהתוכן שהם מייצרים תוכן איכותי, להתבלט ולהפוך לכוכבי רשת אמיתיים.

כלים ליצירת תוכן

טיקטוק מעמידה לרשותם של המשתמשים באפליקציה סט של כלים שיאפשרו להם בקלות ובפשטות לייצר סרטונים איכותיים וערוכים היטב. טיקטוק מעמידה לרשות המשתמשים בה פילטרים שונים, קטעי סאונד איכותיים, וכלי עריכה שמאפשרים לכל משתמש עם רמת הבנה בסיסית לייצר תוכן בפורמט

מרכיב חשוב נוסף שכדאי לקחת בחשבון בכל הנוגע לטיקטוק, הוא הנושא של הסדרת זכויות היוצרים. בפלטפורמות אחרות בהם מנוהלים סרטוני וידאו מתקיימת הפקדה יתרה על זכויות היוצרים של המחברים והמלחינים, ובמידה שמתבצע שימוש במהלך סרטון בפס קול מקורי של שיר מסוים, הפלטפורמות האלו דואגות להסיר את הסרטון במהרה.

בטיקטוק, התרבות השימוש מעודדת בפועל שימוש בתכנים מקוריים, תוך מתן פרשנות וזוית ראיה שונה אודותם.

זהות יוצרי התוכן

כפי שציינו כאן קודם לכן, בעוד שבפלטפורמות אחרות אמנם כל אחד יכול להעלות תכנים מבוססי וידאו, אבל יש לרוב חלוקה ברורה בין יצרני הוכן והצרכנים שלו, הרי שבטיקטוק, באמצעות שימוש בכלים זמינים ופשוטים שמספקת האפליקציה, כל אחד מן הצרכנים יכול להפוך בעצמו ליצרן תוכן.

מנגנון הפצת התוכן – איך להפוך לויראלי?

ברשתות חברתיות מסורתיות, המנגנונים אשר קובעים לאילו תכנים יחשף משתמש ברשת, מושפעים בעיקר מן הסביבה שנמצאת בקשר ישיר אליו: חברים, אנשים אחריהם הוא עוקב, קבוצות בהן הוא חבר ועוד. בטיקטוק, מנגנון הפצת התוכן עובד בצורה שונה: תוכן אשר יוצר משתמש אנונימי מוגש לקבוצה קטנה של משתמשים באפליקציה, ואם התגובה שלהם לסרטון מראה על רמת התעניינות גבוהה מן הממוצע, הסרטון הזה נחשף לקבוצה גדולה יותר של משתמשים וכך הלאה.

מנגנון הפצת התוכן הזה מבטיח, למעשה, דמוקרטיזציה של התוכן – כלומר, תכנים טובים אשר מייצרים רמת מעורבות גדולה של המשתמשים יקבלו חשיפה גדולה יותר. בניגוד לרשתות חברתיות אחרות, בטיקטוק מה שמשחק תפקיד חשוב הוא איכות התוכן ולאו דווקא הסמכות של הגורם מפיץ התוכן.

שימוש בוידאו לפרסום בדיגיטל

אתגרים ודואטים

אתגרים ודואטים הם סוגים של מסגרות ליצירת תוכן, אשר מאפשרות למשתמשים שונים להתבטא, לצלוח משימה מסוימת, ולעורר עניין רב יותר בקרב הגולשים. אתגרים ודואטים הם כלים מובנים בתוך טיקטוק, ושייכים למסגרת התרבותית שהאפליקציה הזאת מייצרת בקרב המשתמשים שלה.

הפרדה בין תוכן כללי לתוכן פרטני

טיקטוק מאפשרת לכם לעבור בין חוצץ של תכנים כלליים, שבהם אתם חשופים, על פי שיקול דעתה של טיקטוק, לתכנים שונים המפורסמים ברשת החברתית הזאת, ובין חוצץ של תכנים אשר מיועדים עבורכם באופן ספציפי. טיקטוק משתמשת בסממנים שונים אשר היא מקבלת בעקבות השימוש השוטף שלכם באפליקציה, על מנת לייצר עבורכם פיד עם תכנים שסביר יהיה להניח הרבה יותר שתאהבו.

היכולת של מפרסמים להשתלב בטיקטוק

איך כל מה שנכתב עד כה משפיע על מפרסמים שמעוניינים להנגיש את המסרים השיווקיים שלהם באפליקציית טיקטוק? ובכן הפלטפורמה של טיקטוק, ההיבטים התרבותיים שבה, הפורמט של התכנים והרגלי השימוש של הצרכנים, מאלצים את המפרסמים בטיקטוק להתאים היטב את התכנים השונים לכללי הפלטפורמה.

הפרסום בטיקטוק מתאפשר באמצעות יצירת סרטונים קצרים באורך של 15 שניות. על מנת לשפר את האפקטיביות של מסע הפרסום, חשוב יהיה שהתכנים יתאימו לפורמט הסרטונים בטיקטוק, על מנת לשוות להם מראה טבעי יחסית בפיד של המשתמש.

קישורים לדפי נחיתה שמשמשים מפרסמים על מנת לאסוף לידים מן המשתמשים באפליקציה אמנם ניתן להטמיע, אולם חשוב יהיה לציין כי טיקטוק מאפשרת לפתוח קישורים רק באמצעות הדפדפן המובנה של האפליקציה. משכך הם פני הדברים, חשוב יהיה שמפרסמים יטרחו לבדוק שאכן דפי הנחיתה שלהם נתמכים ומתאפרת ההצגה שלהם בדפדפן הייעודי. עם ביצוע ההתאמות האלו יכולים מפרסמים ליהנות מחווית גלישה מצויינת של הגולשים, משיפור במהירות ההצגה של התכנים (בכל זאת, הם נשארים בפלטפורמה) ומהגדלה של שיעורי ההמרה הצפויים של הגולשים.

 

חבילות הפרסום של B144 מותאמות לבעלי עסקים ובעלי מקצוע הרוצים לשפר את הנוכחות שלהם בדיגיטל ולהגביר את המכירות דרך הדיגיטל. חבילות פרסום בגוגל המותאמות לפי תקציב, חבילות פרסום בפייסבוק המותאמות לפי קהל ועוד מגוון מוצרים ופתרונות פרסום בדיוק לעסקים

לצפייה בחבילות הפרסום בגוגל לחצו כאן >>>

לצפייה בחבילות הפרסום בפייסבוק לחצו כאן >>>

על כותב הכתבה: דניאל זריהן >>>


על כותב הכתבה:

דניאל זריהן

דניאל זריהן הוא מומחה לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי, ויועץ לקידום עסקים באינטרנט. לדניאל יותר מ-11 שנות ניסיון בתחומי ה-SEO (קידום אורגני) ופרסום בדיגיטל, שבמהלכן קידם באינטרנט מאות עסקים קטנים ובינוניים. B144 החלה בשיתוף פעולה עם דניאל זריהן, במטרה ללמד בעלי עסקים כיצד לקדם את עצמם ברשת.

כתבות נוספות בנושא
נוכחות ברשת

 דילוג לתוכן