יוטיוב תופס תאוצה: כך תיצרו תוכן וידאו מדויק בלי לשלם מאות אלפי שקלים

עסקים רבים מעוניינים להעשיר את קהל היעד שלהם עם תוכן וידאו מקצועי ורלוונטי. איך עושים את זה בצורה הנכונה וממקסמים את הפוטנציאל של יוטיוב, בעלות משתלמת וידידותית גם לבתי עסק קטנים?

מאת: 
ינואר 2023
זמן קריאה: 01:02 דק

2023-01-03

https://www.b144biz.co.il/digital-presence/%d7%99%d7%95%d7%98%d7%99%d7%95%d7%91-%d7%aa%d7%95%d7%a4%d7%a1-%d7%aa%d7%90%d7%95%d7%a6%d7%94-%d7%9b%d7%9a-%d7%aa%d7%99%d7%a6%d7%a8%d7%95-%d7%aa%d7%95%d7%9b%d7%9f-%d7%95%d7%99%d7%93%d7%90%d7%95-%d7%9e/

אפליקציות כמו טיקטוק ואינסטגרם חוללו מהפכה בתחום צריכת התוכן, וגרמו לגולשים רבים לצפות ולייצר תוכן קצרצר שלעתים מסתכם במספר שניות. ועם זאת, אם חשבתם שהדבר יגרום לערעור במעמדם של תכני וידאו ארוכים יותר, כמו אלה שעולים ב-Youtube – אפשר להישאר רגועים. פלטפורמת שיתוף הווידאו הפופולארית ממשיכה לשמור על מקומה, ונתוני השימוש שלה משנת 2021 אפילו מציבים אותה במקום השני ברשימת האתרים הנצפים בעולם.

על אילו תכני וידאו כדאי לי לעבוד?

גולשים משתמשים ביוטיוב כדי לצפות בסרטוני מוזיקה ובתוכניות; ללמוד מיומנויות חדשות; לעקוב אחרי היוצרים האהובים עליהם ולהיחשף לתכנים מקצועיים בתחומים שונים. עבורכם כבעלי עסק, יוטיוב הוא המקום לשתף מדריכים שמדגימים את האופן השימוש במוצרים שלכם, להעלות תכני העשרה אינפורמטיביים וטיפים מקצועיים, לתעד אירוע מתמשך (כמו פעילות עם לקוח חדש, וולוג שמלווה נסיעת עבודה, ביקור במקום שרלוונטי לקהל היעד) או להציג את מאחורי הקלעים של העסק ואת סיפור הקמתו.

איך יוצרים תכנים ייחודיים ובעלי ערך?

1. בדקו מה מעניין את קהל היעד שלכם.

 

אתם רוצים להעלות סרטונים בנושאים רלוונטיים, אבל כאלה שעדיין יש מה לחדש לגביהם. כמה רעיונות שניתן לאמץ:
• בדקו מהן השאלות העיקריות שאתם מקבלים מלקוחות, וצרו סרטונים שמספק להן מענה מקצועי.
• בדקו אילו סרטונים מייצרים המתחרים שלכם, וחשבו על זווית חדשה שבה ניתן להתייחס לנושאים שעולים בהם.
• הימנעו מעיסוק בתחומים שאתם לא מתמקצעים בהם, רק לשם יצירת הסרטון. אתם מעוניינים להיתפס כמומחים בנושא עליו אתם מדברים.

2. תכננו מראש את רשימת הנושאים

כך תוכלו ליצור המשכיות ו"זרימה" נכונה בין סרטונים, ובמקרים מסוימים לחלק נושא מורכב לסדרת סרטונים שלמה. מדובר בדרך מעולה למקד כל סרטון כדי להימנע מהתפזרות, כמו גם לעודד את הצופים לחזור לערוץ שלכם עבור הסרטון הבא.

3. נצלו את יתרונות הווידאו וספקו דוגמאות שקל לעקוב אחריה

. אתם אדריכלים שמדברים על סגנון עיצוב חדש? קחו את המצלמה לפרויקט האחרון שעבדתם עליו, ואפשרו לצופים לסייר אתכם בתוך המבנה; אתם רואי חשבון שמעלים סרטון בנושא הדוח השנתי? הציגו את הטופס על גבי המסך, כדי שניתן יהיה לראות לאילו סעיפים אתם מתייחסים.

4. שתפו פעולה עם יוצרים נוספים

שיתוף פעולה עם אחרים יכול לחשוף את הערוץ שלכם לקהלים חדשים, ובמקביל גם לייצר תוכן מעניין וייחודי שאין במקומות אחרים.

5. אל תמהרו להעלות את התוצרים. קהל היעד שלכם עלול לאבד סבלנות אל מול מסרים שאינם מדויקים, דיבור איטי מדי או רעשי רקע. איך נמנעים מטעויות?

• אם מדובר בפעם הראשונה שלכם מול מצלמה, ערכו "חזרות" על הטקסט שאתם רוצים לומר.
• ציוד הקלטה מקצועי יכול כמובן להשפיע על איכות הסרטון, אבל אם אין לכם אפשרות להשקיע בציוד כזה – עשו את המרב כדי להקליט בסביבה שקטה ככל האפשר וודאו שהרקע מאחוריכם לא מסיח את הדעת.
• בדקו ששומעים אתכם היטב ושאתם מספקים תשובות לכל השאלות שהעליתם בפתיח. אתם רוצים לייצר תוכן שנאמן להבטחות שמופיעות בכותרת ובתיאור שלו, ולהימנע מהבטחות שאין להן כיסוי.
• צפו בסרטון שיצרתם ואל תחששו לקצץ, לערוך או לשנות במידת הצורך. סרטון מדויק של 5 דקות, ישיג אפקט חיובי יותר מסרטון מפוזר שנמשך רבע שעה.

6. השקיעו בעטיפה.

• חשבו היטב על הכותרות והתיאור של הסרטון – תוכן מקצוע ובעל ערך שאינו מוצג בצורה נכונה, יקשה על גולשים (ועל מנועי חיפוש) לאתר אותו, ועלול לגרום לכם לפספס צפיות.
• הוסיפו תיוגים – תגיות רלוונטיות יכולות לעזור לסרטונים להופיע בתוצאות החיפוש הרלוונטיות.
• הוסיפו כתוביות – הוספת כתוביות עוזרת בהנגשת התוכן, ועל ידי כך מגדילה את מעגל הצופים ומסייעת לכולם ליהנות מהתוצר שלכם באופן שווה.
• חשבו על המיתוג – כדי להקנות לערוץ שלכם מראה מקצועי ולהפוך אותו למושך יותר מבחינה ויזואלית, אתם צריכים לחשוב על סגנון המיתוג המתאים עבורכם, החל מלוגו ועד לערכת הצבעים שתלווה אתכם. אם תדבקו בסגנון מסוים, תקלו על הגולשים לזהות סרטונים שלכם.

הסרטון שלכם עלה? זו רק ההתחלה

אל תעבדו בשיטת "שגר ושכח". עקבו אחר התגובות כדי לספק מענה לשאלות, לקבל רעיונות לסרטונים נוספים וללמוד מפידבקים, ואל תשכחו למקסם את השיווק שלו. השתמשו בנכסים הדיגיטליים האחרים שלכם (פייסבוק, אינסטגרם, ניוזלטר, אתר עסקי וכדומה) כדי לעדכן את העוקבים בנוגע לתוכן החדש שהעליתם ולהגדיל חשיפה.

כתבות נוספות בנושא
נוכחות ברשת

 דילוג לתוכן