עניין של גיל: איפה גולשים הלקוחות בקבוצת הגיל הרלוונטית לעסק שלכם?

איך למקסם את פוטנציאל החשיפה של הקמפיין הבא, והאם לפרסם בפייסבוק או לבחור באינסטגרם? כך תגלו איפה גולשים הבייבי בומרים, מה מעדיפים בני דור ה-Z ואיך לתפוס את תשומת לבם באופן יעיל

מאת: 
זמן קריאה: 00:54 דק

בניית אסטרטגיה שיווקית לעסק מחייבת היכרות עם מאפייני קהל היעד שלכם – כולל קבוצת הגיל העיקרית והפלטפורמות החברתיות שמעניינות אותו. לגיל יש השפעה משמעותית על הרגלי השימוש ברשת, ואתם צריכים להיות בטוחים שאתם חושפים את העסק בפני גולשים רלוונטיים. רוצים לדעת איפה הם נמצאים? רגע לפני תחילת העבודה על הקמפיין הבא, חשוב שתכירו את פילוח הגיל בפלטפורמות השונות – כדי להבין איפה גולשים בני הנוער, מה מעניין את בני ה-30, באילו מקרים כדאי לפרסם בפייסבוק ומתי אסור לפספס את הפתרונות של אינסטגרם.

דור ה-X, דור ה-Z ומה שביניהם

אם שמעתם מושגים כמו "בייבי בום" או "מילניאלס" ולא הייתם בטוחים למה הכוונה, בואו נעשה קצת סדר. ההתייחסות לגולשים ברשת מחלקת אותם בדרך כלל לפי "דורות", בהתאמה לשנת הלידה שלהם. מי שנולדו בין שנת 1946 ל-1964, זכו לכינוי דור הבייבי בום; דור ה-X הם מי שנולדו בין 1965 ל-1980; בני דור ה-Y (שמכונה גם "דור המילניום" או "המילניאלס") נולדו בין השנים 1981 ל-1996, והצעירים ביותר – שהופכים עם הזמן לכוח רכישה משמעותי – הם בני דור ה-Z שנולדו משנת 1997 ואילך.

בסקר שנערך בקרב גולשים אמריקאים ב-2019, נמצא כי רוב בני דור ה-Z (77%) ודור המילניום (79%) משתמשים במדיה חברתית מספר פעמים ביום. עם זאת, מילניאלס נוטים לחלק את זמנם בין מגוון רחב יותר של פלטפורמות, בזמן שלדור ה-Z יש בדרך כלל רשימת מועדפים מצומצמת. הסיבה לכך קשורה לעובדה שהמילניאלס גדלו במקביל לצמיחת הרשתות החברתיות, ולכן לרבים מהם יש חשבון כמעט בכל פלטפורמה שצצה באותה תקופה. בני דור ה-Z לעומת זאת, נכנסו למשחק בשלב מאוחר יותר ולכן יכלו לגלות בררנות ולבחור רק בפלטפורמות שהם מתחברים אליהן.

פייסבוק, אינסטגרם או גם וגם?

בעלי עסקים שנדרשים להחליט היכן לרכז את מאמצי השיווק שלהם, מתחילים בדרך כלל בניסיון להבין אם לבחור בקמפיין בפייסבוק, לנסות פרסום ממומן באינסטגרם או לשלב בין השניים. מנתוני Statistica עולה כי נכון לאפריל 2022, קהל המשתמשים של אינסטגרם מורכב ברובו מבני דור המילניום ודור ה-Z. במקום הראשון נמצאת קבוצת הגיל של בני 25-34 (31.7%), וממש אחריהם נמצאים בני ה-18-24 (30.2%). 15.8% מבני ה-35-44 משתמשים באפליקציה, ורק 7% מקרב בני 45-54. בהשוואה לאפליקציות אחרות, אינסטגרם נחשבת לפלטפורמה החברתית האהובה על בני דור ה-Z, וכפי שמציינים בדוח השנתי של חברת Hootsuite – הם אפילו מדרגים אותה מעל לטיקטוק. מה שאומר שאם הקהל שלכם מורכב מצעירים עד גיל 34, כדאי לחזק את הנוכחות שלכם באינסטגרם.

ממצאים סקרים נוספים מאששים את העובדה שפייסבוק איבדה את הפופולריות בקבוצת הגיל הצעירה והתחזקה בקרב הקהלים המבוגרים יותר. רק שליש מבני דור ה-Z ציינו שהם משתמשים בפלטפורמה בקביעות, בזמן ש-87% מבני דור המילניום, 90% מבני דור ה-X ו-96% מדור בני הבייבי בום השיבו שהם משתמשים בה לפחות אחת לשבוע. צריך לזכור שבני המילניום, שהחלו את דרכם בפייסבוק כבני נוער או סטודנטים, הפכו לאנשים בוגרים יותר – שלא תמיד יש להם מכנה משותף עם דור ה-Z הצעיר. לא מפתיע שהדרכים של שני הקהלים הללו מתפצלים. עבור בתי עסק שמכוונים לדור המילניום ולדורות בוגרים יותר, אין ספק שפייסבוק מציעה יתרון משמעותי.

ומה לגבי פלטפורמות אחרות?

במחקר שנערך בסוף 2021, נמצא כי יוטיוב אוחזת במקום הראשון במדד הפופולאריות בקרב גולשים מדור ה-Z – עם 77% מהנשאלים. במקום השני נמצאת אינסטגרם (67%), אחריה טיקטוק (64%), סנאפצ'אט (60%) ובמקום החמישי פייסבוק עם 42%. עם זאת, חשוב להדגיש שיוטיוב חוותה ירידה של 2% בהשוואה ל-2020, בזמן שאינסטגרם חוותה עלייה של 4%.

אצל בני המילניום לעומת זאת, המצב שונה. פייסבוק תופסת את המקום הראשון עם 75% מהמשיבים, כשאחריה יוטיוב (72%) ולאחר מכן אינסטגרם (58%). סנאפצ'אט מגיעה למקום החמישי וטיקטוק למקום השביעי. גם דוח האינטרנט של בזק לשנת 2021, שמציג נתונים עדכניים לגבי ישראל, מעלה ממצאים שתומכים בהבדלים בין קבוצות גיל שונות. 71% מבני הנוער בישראל בגיל 13-17 ציינו שהם נמצאים באינסטגרם, 54% דיברו על טיקטוק, ו-38% הזכירו שהם משתמשים בפייסבוק. אצל בני 18 ומעלה לעומת זאת, פייסבוק נמצאת במקום הראשון (81%), אחריה אינסטגרם (53%) ורק אז טיקטוק (18% בלבד).

כמו שאפשר להבין, הגיל משחק תפקיד משמעותי בכל הנוגע לפלטפורמה שבה הקהל נמצא. עם זאת, צריך לזכור שמדובר רק במאפיין אחד מבין מאפיינים רבים של קהל היעד שלכם. כדי לממש את פוטנציאל החשיפה בפני לקוחות חדשים, חשוב להשקיע במסרים השיווקיים, בעיצוב הוויזואלי ובפילוח הנכון. חבילות הפרסום של B144 יעזרו לכם לקדם את העסק בזירה הדיגיטלית, עם כל מה שצריך כדי ליהנות מקמפיין מצליח.

כתבות נוספות בנושא
אסטרטגיה שיווקית

 דילוג לתוכן