קידום אפליקציות במובייל

אפליקציות בנייד הן כרטיס הכניסה לעולם הדיגיטלי של העסק שלכם, אבל איך תגרמו למשתמשים לבחור דווקא באפליקציה שלכם מבין אלפי אחרות? הנה 6 אסטרטגיות מוכחות שיקפיצו את האפליקציה (וגם את חשבון הבנק) שלכם

מאת: 
זמן קריאה: 00:57 דק

גט טקסי, המוכרת כיום בשם גט, היא חברה ישראלית שפיתחה אפליקציה חכמה להזמנת מוניות ושליחויות. האפליקציה מאפשרת למשתמשים להזמין מונית או שליח ישירות מהטלפון הסלולרי שלהם, ללא צורך בהתקשרות טלפונית.

האפליקציה שהושקה ב-2010 הפכה במהירות לפופולרית וחצתה מזמן את גבולות ישראל. נכון לינואר 2020, גייסה גט כ-800 מיליון דולר ושוויה הוערך בכ-1.48 מיליארד דולר.

אפליקציה, או יישום, היא תוכנה ממוחשבת שנוצרת כדי לבצע פעולה ספציפית במכשיר נייד, מחשב או כל מכשיר טכנולוגי אחר. אפליקציות יכולות לשמש למגוון רחב של מטרות, החל ממשחקים ובידור ועד כלי עבודה מקצועיים וניהול משימות אישיות.

אך אליה וקוץ בה. בשוק תחרותי בו קיימות מיליוני אפליקציות שונות צריך לבלוט ולהגיע לקהל היעד הרלבנטי. כדי שזה יקרה עסקים חייבים ליישם אסטרטגיית קידום אפליקציות יעילה. הנה 6 אסטרטגיות יעילות ומוכחות שתוכלו להשתמש בכל אחת מהן בנפרד אך הכי טוב שתשלבו ביניהן.


  1. קידום אורגני של אפליקציות (ASO – App Store Optimization)

מדובר בתהליך שמטרתו לשפר את הנראות של האפליקציה שלכם בחנויות האפליקציות (כמו Google Play ו-App Store) ולהגדיל את מספר ההורדות שלה באופן טבעי, ללא תשלום עבור כל הורדה.

שלא כמו קידום אתרים אורגני (SEO) המתייחס לקידום אתרים במנועי חיפוש כמו גוגל, ASO מתמקד בחנויות האפליקציות. הגורמים המשפיעים על הדירוג בחנויות האפליקציות שונים מאלה המשפיעים על הדירוג במנועי החיפוש. שניהם, אמנם, שואפים להגדיל את החשיפה, אך SEO מכוון להביא תנועה לאתר, ואילו ASO מכוון להגדיל את מספר ההורדות של האפליקציה.

למה זה טוב?

ככל שהאפליקציה שלכם תופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש, כך יותר אנשים יראו אותה. החשיפה תוביל להורדות, והורדות רבות הן סימן להצלחה. בניגוד לקידום ממומן, ASO הוא תהליך ארוך טווח אך לטווח הארוך הוא חוסך כסף רב.

איך עושים את זה?

תחקרו מילות מפתח. בדומה לקידום אתרים גם ב-ASO חשוב למצוא את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר לאפליקציה שלכם.

בחרו לאפליקציה שם קצר, תמציתי ומעניין, שכולל את מילות המפתח החשובות.

תכתבו תיאור קצר ומעניין לאפליקציה, תוך שימוש במילות המפתח שנבחרו.

תבחרו אייקון ייחודי שיבלוט וימשוך את העין.

השתמשו בסרטונים ובתמונות מסך באיכות גבוהה.

בקשו מלקוחותיכם משוב. ביקורות טובות מעלות את האמון באפליקציה ומשפרות את הדירוג שלה.

עדכנו לעיתים קרובות את האפליקציה כדי לשפר את ביצועיה, לתקן באגים ולהוסיף תכונות חדשות שיגרמו לחוויית משתמש טובה יותר.

 

  1. קידום ממומן

אם קידום אורגני הוא כמו גינה שצריך לטפח לאורך זמן כדי לראות פריחה, אז קידום ממומן הוא כמו השקיה אינטנסיבית של הגינה הזו כדי להביא לתוצאות מהירות. קידום ממומן הוא כל פעילות שבה משלמים לפלטפורמות שונות כדי להציג את האפליקציה בפני קהל יעד ספציפי. הפלטפורמות מגוונות ביניהן תמצאו את חנויות האפליקציות עצמן (גוגל פליי ואפל סטור), רשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדאין ועוד) ורשתות פרסום מובייל (כמו Unity Ads, AdColony ו-(AppLovin.

למה זה טוב?

בניגוד לקידום אורגני שלוקח זמן, קידום ממומן יכול להביא להורדות מיידיות. תוכלו להגיע לקהל יעד ספציפי מאוד, לפי גיל, מין, תחומי עניין, מיקום גיאוגרפי ועוד, תהנו מגמישות רבה בכל פעילות שקשורה בקמפיין ותוכלו לעקוב אחר ביצועי הקמפיין ולשפרו בהתאם.

איך עושים את זה?

הגדירו יעדים. מה מטרת הקמפיין, האם תרצו להגדיל את מספר ההורדות, או להגדיל את המעורבות של המשתמשים או להשיג משתמשים משלמים?

בחרו את קהל היעד הכי רלוונטי לאפליקציה שלכם, על בסיס נתונים דמוגרפיים, התנהגותיים ואינטרסים.

בחרו את הפלטפורמות המתאימות לקהל היעד שלכם.

צרו מודעות אטרקטיביות עם מסר ברור וקריאה לפעולה ברורה.

קבעו תקציב.

עקבו אחר הביצועים ושפרו בהתאם.

בצעו A/B Testing. בדקו גרסאות שונות של המודעות והקמפיינים כדי למצוא את האופציה הטובה ביותר.

 


  1. קידום באמצעות משפיענים

אסטרטגיה שיווקית זאת מנצלת את היכולת של אנשים בעלי השפעה רבה ברשתות החברתיות או בתחומים מסוימים להגיע לקהל יעד רחב ולהשפיע על החלטות הרכישה שלו.

למה זה טוב?

משפיענים נתפסים כאנשים אמיתיים והמלצותיהם נתפסות כאותנטיות יותר מפרסומות מסורתיות. שיתוף פעולה איתם יכול לעזור לבנות מוניטין חיובי לאפליקציה וליצור באזז סביבה.

איך עושים את זה?

חפשו משפיענים בתחומכם. אם למשל, האפליקציה שלכם היא אפליקציית פיטנס, חפשו משפיעני כושר.

פנו באופן אישי למשפיען, הסבירו מי אתם ומה האפליקציה שלכם עושה.

הציעו למשפיען ערך. הסבירו לו כיצד שיתוף הפעולה יכול להועיל גם לו.

הציעו למשפיען תמריצים. זה יכול להיות מוצר בחינם, הנחה או תשלום עבור הקידום.

בדקו את מעורבות הקהל. האם הקהל של המשפיען מגיב לפוסטים שלו?

הגדירו יעדים ברורים. מה אתם רוצים להשיג? הגדלת מספר ההורדות? שיפור המודעות למותג?

קבעו מדדים להצלחה.

עקבו אחר ביצועי הקמפיין. כמה הורדות חדשות קיבלתם? איך השתנה מספר העוקבים ברשתות החברתיות?

 


  1. קידום באמצעות קישורים למסכים ספציפיים באפליקציה

כשאתם מפנים משתמשים ישירות למסך ספציפי באפליקציה, אתם בעצם קופצים מעל השלבים הראשוניים ומביאים אותם היישר לנקודה המתאימה להם.

 

למה זה טוב?

המשתמשים זוכים לחוויית משתמש משופרת, אם המטרה היא רכישה או הרשמה, קישור ישיר למסך התשלום או לטופס ההרשמה יכול להגדיל משמעותית את הסיכוי שהמשתמש יבצע את הפעולה הרצויה. תוכלו ליצור קישורים ייחודיים לכל משתמש או לקבוצת משתמשים, בהתאם לתחומי העניין וההתנהגות שלהם. תוכלו להשתמש בקישורים ספציפיים במגוון ערוצים: אימיילים, הודעות push, פרסומות, רשתות חברתיות ועוד.

איך עושים את זה?

בנו קישורים דינמיים. כל קישור צריך להכיל מידע ייחודי שיאפשר לאפליקציה לזהות את המשתמש ואת היעד הספציפי.

עקבו אחר ביצועי הקישורים כדי לבצע אופטימיזציה מתמדת.

השתמשו בנתונים על המשתמש כדי ליצור קישורים רלוונטיים יותר.

בדקו גרסאות שונות של קישורים כדי למצוא את אלה שנותנות את התוצאות הטובות ביותר.

 

  1. קידום באמצעות תוכן Content Marketing

תהליך יצירה והפצה של תוכן בעל ערך, רלוונטי ומעניין לקהל היעד של האפליקציה. התוכן יכול לבוא לידי ביטוי בבלוגים, במאמרים, בסרטונים, באינפוגרפיקה, בפודקאסטים ועוד.

למה זה טוב?

מנועי חיפוש כמו Google Play ו-App Store מעדיפים אפליקציות עם תוכן עשיר ורלוונטי. תוכן איכותי עוזר לבנות קהילה סביב האפליקציה. משתמשים הופכים לא רק לצרכנים, אלא לשותפים פעילים בשיחה. בנוסף, תוכן מעודכן יכול לקדם מוצרים ושירותים, לשמור את המשתמשים מעורבים ולהפחית את הסיכוי שהם יעזבו את האפליקציה.

 

איך עושים את זה?

זהו את קהל היעד. מי הם המשתמשים הפוטנציאליים של האפליקציה? מה מעניין אותם? מהן הבעיות שהם רוצים לפתור?

צרו תוכן שיענה על הצרכים והשאלות של קהל היעד.

בחרו את הערוצים שיתאימו להפצת התוכן (בלוג, ערוץ יוטיוב, רשתות חברתיות, פודקאסטים ועוד).

עקבו אחר ביצועי התוכן שלכם והתאימו את האסטרטגיה בהתאם.

 

 

  1. קידום באמצעות אינדקס אפליקציות בגוגל

אינדקס גוגל הוא כמו חלון הראווה הווירטואלי של חנות האפליקציות. כשאתם מקדמים אפליקציה באמצעות אינדקס גוגל, אתם בעצם ממקמים אותה במקום בולט בתוצאות החיפוש של גוגל, בדומה לאופן שבו אתרים מופיעים בתוצאות החיפוש. זה אומר שכאשר משתמש מחפש אפליקציה מסוימת, יש סיכוי טוב שהאפליקציה שלכם תופיע בראש הרשימה, מה שיגביר את הסיכויים שהוא יוריד אותה.

למה זה טוב?

משתמשים שמגיעים מחיפוש בגוגל בדרך כלל מחפשים פתרון ספציפי לבעיה או מוצר מסוים, מה שאומר שהם כבר מחויבים לנושא ומודעים לצורך שלהם. כתוצאה מכך, הסיכוי שהם יתקינו את האפליקציה וישתמשו בה באופן פעיל גבוה יותר. בנוסף, נוכחות באינדקס של גוגל מעניקה לאפליקציה שלכם אמינות ומעמד של אפליקציה רשמית ומוכרת.

איך עושים את זה?

בחרו מילות מפתח שמשתמשים עשויים לחפש כשמחפשים אפליקציה כמו שלכם.

שלבו מילות המפתח בשם האפליקציה, בתיאור ובקטגוריות. ככל שמילות המפתח יופיעו במקומות בולטים יותר באפליקציה, כך הסיכוי שהיא תופיע בתוצאות החיפוש הרלוונטיות יהיה גבוה יותר.

כתבו תיאור תמציתי ומדויק של האפליקציה.

עצבו אייקון ייחודי ומזמין.

עודדו משתמשים לכתוב ביקורות. ביקורות חיוביות משפרות את מיקום האפליקציה בתוצאות החיפוש ומעלות את האמון של משתמשים פוטנציאליים.

עדכנו את האפליקציה לעיתים תכופות.

דאגו לקישור לאתר. הקשר בין האתר לאפליקציה מעלה את הדירוג של שניהם בתוצאות החיפוש.

 

כתבות נוספות בנושא
קידום באפליקצית מובייל

 דילוג לתוכן