איך תבחרו שם לעסק שלכם?

בחירת שם לעסק היא החלטה חשובה שתשפיע על סיכויי הצלחתו. איך תבחרו בשם מנצח? הנה הטיפים שלנו

מאת: 
זמן קריאה: 01:02 דק

תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי

אחד הרגעים המרגשים בבניית העסק הוא בחירת השם שלו ("ניימינג" בעגה שיווקית). זהו מהלך משמעותי שעשוי להשפיע על הצלחת העסק ומאמצי הפרסום והמיצוב שלו בפלטפורמות שונות. ככה תעשו את זה נכון.

למה כדאי שתשימו לב לפני בחירת השם?

  • שמהות העסק מובנת: מה הוא מוכר? מה הערך הייחודי שאתם אמורים לתת? מי קהל היעד? מה יש לכם שאין למתחרים שלכם?
  • שאתם יודעים באיזו שפה המותג שלכם ידבר: שפה רשמית גבוהה, שפה צעירה תוססת, שפה יוקרתית?
  • שלא תתאהבו בשם הראשון שעולה בראשכם: חשבו על כמה אופציות וערכו סיעור מוחות עם קבוצת מיקוד (עמיתים, חברים או קרובי משפחה) כדי להחליט איזה שם הכי קולע.
  • שתוודאו שהשם לא תפוס: בדקו בגוגל ובפייסבוק. למטיבי לכת מומלץ לבדוק באתר רשם החברות. אם חשבתם להשתמש בשם מותג שמזכיר את שם העסק של המתחרים (זוכרים את Cofix ו Coffiz), חִשבו שוב. מלבד העובדה שאתם עלולים להסתבך משפטית, חוסר הבידול עלול לבלבל את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם ויתרה מכך, הוא ישפיע לרעה על ביצועי ה- SEO של האתר שלכם, מהסיבה הפשוטה שהמתחרים שלכם היו שם לפניכם וסביר להניח שהם כבר השקיעו בקידום האורגני של האתר שלהם ולכו תנסו לדחוק אותם כלפי מטה בתוצאות החיפוש בגוגל.
  • בדקו אם השם שבחרתם לא רשום כסימן מסחרי של עסק אחר הפועל בענף שלכם.

10 טיפים לבחירת שם מנצח

  1. שיהיה שם קליט וקצר שקל לבטא ולזכור אותו (ההמלצה היא עד שלוש מילים).
  2. שם שייגע רגשית בקהל היעד שלכם. למשל, "היֹה היה" (ביסטרו חלבי) "תמול שלשום" (חנות ספרים), "פתחון לב" (עמותה).
  3. שִקלו להשתמש בשם של אדם בתור המותג שלכם. זה יכול להיות השם שלכם (בהנחה שלא קוראים לכם אבי כהן..) או שם של דמות קרובה או מעוררת השראה. כולנו מכירים את המעצבים הגדולים דיור, איב סן לורן, גוצ'י, אבל גם את "רמי לוי", "גלידה גולדה", "תמרה" ועוד.
  4. שקלו להשתמש במספרים. דוגמאות: 300 גרם (מסעדת בשרים בבצת), Twenty Four Seven (רשת אופנה ישראלית).
  5. תהיו יצירתיים. דוגמא לשם מסקרן ומעורר עניין: "התרנגול הכחול" (מסעדה).
  6. שִקלו שם בעל ניחוח בינלאומי. כמובן, ששיקול זה תלוי במהות העסק ובקהל היעד שלכם. לא בטוח שזה רלבנטי לעסק שמוכר ציוד לחומרי בניין אבל זאת אופציה אפשרית לעסקי אופנה או עסקים קולינריים (דוגמאות: דיקסי גריל בר, ויוינו, בראסרי, לה קאסה, יאן יאן, ג'פניקה).
  7. חשוב ששם הדומיין שלכם יהיה זמין, פשוט וקליט. איות יוצא דופן או שם ארוך יקשו על לקוחות פוטנציאליים למצוא אתכם באינטרנט או להקליד את שמכם מבלי לטעות. שם דומיין ארוך מדי עלול לפגוע במאמצי הקידום האורגני.
  8. אל תעגלו פינות. אם אתם מוכרים רק מקדחות, מסמרים וברגים אל תבחרו בשם "הכל למשפץ". זה חשוב ליחסי האמון ביניכם לבין הלקוחות שלכם.
  9. שִקלו שם שמורכב משתי מילים שהופכות למילה אחת (הֶלְחֶם): מכירים את פייסבוק, ביסלי, פלאפון, פולקסווגן? כולם מבוססים על הלחם. ככה תרוויחו שם מיוחד וגם קליט.
  10. היעזרו במחוללי שמות (Name Generator): מדובר בשירותים מקוונים מבוססי בינה מלאכותית שמטרתם לסייע בבחירת שמות מקוריים בהתאם לקריטריונים שונים.

מחולל השמות של  : Namelix

מחולל השמות של Wix

מחולל השמות של shopify

 

 

כתבות נוספות בנושא
טיפים לעסקים

 דילוג לתוכן