מדריך: איך מגדירים את העסק בגוגל מפות?

אם עד היום לא הוספתם את העסק למפות של גוגל, הנה מדריך מקוצר

מאת: 
ינואר 2018
זמן קריאה: 01:23 דק'

2018-01-22

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/seo/%d7%9e%d7%93%d7%a8%d7%99%d7%9a-%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%9e%d7%92%d7%93%d7%99%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%a2%d7%a1%d7%a7-%d7%91%d7%92%d7%95%d7%92%d7%9c-%d7%9e%d7%a4%d7%95%d7%aa/

זוכרים את התקופה שבה הייתם מגיעים למקום חדש, מסמנים לנהג שלידכם לפתוח חלון ואז מבקשים המלצות על מסעדה באזור? התקופה הזאת כבר מאחורינו ואת השיחות עם זרים החליפו אפליקציית המפות ומנוע החיפוש של גוגל. אפשר להתווכח האם זה טוב או רע, אבל מה שבטוח – העסק שלכם מוכרח להופיע שם כדי להגביר את החשיפה. כך תעשו זאת בקלות:

אילו שירותים של Google יעזרו לעסק שלי?

שירות פרסום בגוגל לעסקים מציג מידע רלוונטי על העסק שלכם באפליקציית המפות ובתוצאות החיפוש במיקום בולט בצד העמוד, באזור הכולל את פרטי העסק, דירוג, המלצות ועוד. כך לדוגמה, אם יש לכם מספרה ומישהו יחפש "מספרה בתל אביב" באפליקציית מפות, העסק שלכם יהיה אחד מבין התוצאות שיוצגו ויסודרו על פי קרבה, המלצות ופרטים נוספים. לכן חשוב לא רק לפתוח עסק במפות, אלא גם להשקיע במילוי הפרטים ובעדכון שוטף שלו. פרסום בגוגל לעסקים הוא מוצר מעולה לפרסום של בעלי מקצוע המעוניינים להגביר את החשיפה לעסק שלהם בעלויות שולות יחסית.

 

זקוקים לנוכחות מוגברת ברשת? קבלו הצעה משתלמת מהמומחים של B144

 

איך מגדירים עסק בגוגל?

לגוגל יש שירות שנקרא "גוגל לעסק שלי". יש להתחבר לשירות עם חשבון גוגל או לפתוח חשבון חדש ולאחר מכן ללחוץ על "רישום פרטי העסק". לאחר מכן יש להזין את שם העסק, כתובתו המדויקת, טלפון ראשי, קטגוריה ואתר. בסיום התהליך יתבצע תהליך אימות באמצעות טלפון או דואר רשום שיישלח עם קוד אימות לבית העסק. התהליך אורך עד כחודש. בתום האימות פרטי העסק יופיעו בכל האפליקציות הרלוונטיות של גוגל.

 

איך אפשר לשפר את כרטיס העסק בגוגל?

ככל שהמידע בכרטיס העסק יהיה מלא ומפורט יותר – כך יגבר הסיכוי שהוא יוצג במיקום גבוה יותר בחיפושים. ישנן כמה פעולות פשוטות שיעזרו בכך:

  • עדכון שעות פעילות העסק
  • הוספת לינק לאתר הבית של העסק
  • הוספת תמונות אטרקטיביות
  • הזנת עדכונים שוטפים לחשבון גוגל+ על העסק
  • עידוד לקוחות קבועים להשאיר ביקורות על העסק בגוגל
  • מתן תגובות לביקורות של הגולשים
  • כיצד מנוע החיפוש מדרג את העסקים?

הבולטות בתוצאות החיפוש מתבססת קודם כל על כל המידע בכרטיס העסק ועל מידת הרלוונטיות שלו לגולש. כיום, כל גולש מקבל רשימת תוצאות שונה בהתאם לנתונים שנאספו עליו ולהתאמה של התוצאות להעדפות שלו על פי חיפושים קודמים שביצע. אולם, גוגל מדרגת את העסק גם על פי נתונים שנאספים עליו מרחבי הרשת כדי לקבוע כמה הוא אמין, מוכר ואהוב.

הנתונים האלו כוללים קישורים המפנים אל אתר העסק ואל הכרטיס בגוגל מאתרים אחרים. ככל שהאתרים שמפנים יהיו פופולריים יותר, כך גם הדירוג של העסק יעלה. גם מאמרים המפנים אל בית העסק, כמו למשל כתבות באתרי החדשות הגדולים, יכולים בהחלט לשפר את הסיכויים שיובלט בחיפושים. ענקית החיפוש גם מנתרת את השיח ברשת ולפי זה קובעת האם העסק שלכם רלוונטי.

גוגל לעסק שלי הפך לנכס דיגיטלי וכלי משמעותי בפרסום באינטרנט ובפרט בגוגל. גוגל משפרת כל הזמן את המערכת ומנסה להכניס פיצ'רים חדשים על מנת להישאר רלוונטית כמה שיותר.

 

כתבות נוספות בנושא
קידום אורגני

 דילוג לתוכן