ייעוץ אסטרטגי – איך להצליח להשתלט על נתח שוק גדול יותר?

איך עסק יכול ליצור תנאים בהם הוא מגדיל את נתח השוק שבו הוא עוסק?

מאת: 
אוקטובר 2016
זמן קריאה: 01:09 דק'

2016-10-13

https://www.b144biz.co.il/%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d/%d7%99%d7%99%d7%a2%d7%95%d7%a5-%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99/%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%9c%d7%94%d7%a9%d7%aa%d7%9c%d7%98-%d7%a2%d7%9c-%d7%a0%d7%aa%d7%97-%d7%a9%d7%95%d7%a7-%d7%92%d7%93%d7%95%d7%9c-%d7%99%d7%95%d7%aa%d7%a8/

קיימות מספר דרכים שמטרתן לכבוש חלקים חדשים ונתחים נוספים מהשוק שבו אתם פועלים, אבל לא כולן הן בבחינת אסטרטגיות.

חלק מהדרכים האלה הן למעשה פעולות טקטיות, שמטרתן להביא יותר לקוחות או ליצור יותר מכירות בטווח המיידי, וחייבים להבדיל ביניהן.

הוזלת או הורדת מחירים – טקטיקה או אסטרטגיה?

האם מכירת אותו מוצר לאותו פלח שוק הוא מהלך אסטרטגי או טקטי? בטווח הקצר, הוזלת המוצר או השרות שלכם יכולה להביא לכם יותר לקוחות. אבל האם אלה הלקוחות בהם אתם מעוניינים לטווח הארוך? האם אלה לקוחות שיכולים להביא לכם יותר רווח, בפחות עבודה או הוצאות? לא בהכרח.

בהגדלת נתח השוק שלכם אתם רוצים להישאר עם לקוחות רווחיים, וכאלה שכבר גייסתם ואתם מכירים (ההוצאה השיווקית עליהם נמוכה), אבל להציע להם להגדיל את סל המוצרים שהם קונים אצלכם.

יכול להיות שתרצו להציע להם מוצר מסוים במחיר נמוך, כדי שיישארו אצלכם וימשיכו לספק לכם הכנסות ממוצרים או שירותים יקרים ורווחיים יותר.

ומה פרוש ההחלטה האסטרטגית כאשר בוחרים להוזיל מחירים?

ההחלטה האסטרטגית במקרה הזה היא להיכנס לשוק אחר לגמרי שוק של דיסקאונט, עם לקוחות אחרים, שהצרכים שלהם שונים.

זוהי הגדרת השוק מחדש.

במקרה הזה, כל המעטפת העסקית שלכם צריכה להתאים ללקוחות כאלה, שחייבים למקסם את הרווחים מהם, ולהפנות לטובתם מינימום של משאבים: הכל חייב להיות אוטומטי, ללא מגע יד אדם או שרות אנושי וכן הלאה.

ייעוץ אסטרטגי - איך להצליח להשתלט על נתח שוק גדול יותר?

 

הצעת שירותים או מוצרים חדשים

שילוב של מוצרים או שירותים חדשים בסל המוצרים שלכם היא בהחלט החלטה אסטרטגית, שעשויה להגדיל את נתח השוק בתוך שוק נתון לצד פניה לשוקים חדשים. אתם צריכים לקחת בחשבון שילוב של ספקים חדשים בעבודה, קבלת עובדים, שינוי במסר השיווקי ובפרסום ואולי גם בהוצאות מימון – כל אלה ישנו את תדמית העסק שלכם ויקבעו אותה הלאה לטווח הרחוק.

חשפו את העסק לאלפי לקוחות פוטנציאליים! הקליקו כאן ובחרו בחבילת הפרסום המשתלמת ביותר לעסק שלכם

התפתחות לאזורים גיאוגרפיים חדשים

במצב כזה אתם נשארים בשוק הקיים שלכם, כפי שהוא מוגדר על פי השירותים והמוצרים שאתם מציעים, אבל מתפתחים לשווקים חדשים מבחינת קהל היעד.

לדוגמא: אם גוררים רכבים באזור תל אביב, ולקחתם גרריסט שעובד ברחובות, אתם עדיין פועלים בשוק הגרר לרכב, אבל גם ברחובות.

גם פה, ההחלטה היא החלטה בעלת משמעויות לטווח הרחוק.

לסיכום, הגדרת השוק יכולה להיות דינמית וראינו כמה דוגמאות להחלטות אסטרטגיות להגדלת נתח שוק, בשונה מהחלטות טקטיות שפועלות באותו שוק או בשוק נפרד.

כתבות נוספות בנושא
ייעוץ עסקי

 דילוג לתוכן