רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

איך לכתוב תיאור מטא אפקטיבי בדפי האתר?

קל לשכוח את זה, אבל כותרות הדפים באתר ותיאורי המטא הם תוכן שיווקי שגלוי לכולם

2018-01-31

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/google-advertising/%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%9c%d7%9b%d7%aa%d7%95%d7%91-%d7%aa%d7%99%d7%90%d7%95%d7%a8-%d7%9e%d7%98%d7%90-%d7%90%d7%a4%d7%a7%d7%98%d7%99%d7%91%d7%99-%d7%91%d7%93%d7%a4%d7%99-%d7%94%d7%90%d7%aa%d7%a8/

מאת: | זמן קריאה: 01:39 דק' | ינואר 2018 | מערכת B144 דיגיטל |

  • איך לכתוב תיאור מטא אפקטיבי בדפי האתר?
    ה-DNA של האתר שלך

    מקדמי האתרים מכירים היטב את תיאורי המטא, אך כתיבתם היא לא תמיד משימה פשוטה. תיאורי עמוד, טקסטים ותוכן הוא חלק בלתי נפרד בעולמות הפרסום בגוגל. תיאור מטא הוא למעשה תמצות של תוכן הדף, המוצג בתוצאות החיפוש ועוזר למנועי החיפוש להבין את הדף ולקטלג אותו. אפשר לחשוב על זה כך: אם האתר שלכם היה ספר, תיאור המטא היה הכריכה – הקדמית והאחורית. אז איך כותבים אותו כמו שצריך? 5 מאפיינים של תיאור מטא מוצלח:

     

    1. הוא לא עובר את ה-160 תווים

    אין מגבלה אמיתית למספר התווים בתיאור המטא, אך תוצאות החיפוש בגוגל, מנוע החיפוש המרכזי שבו אנחנו רוצים לקדם את האתר, מאפשרות הצגה של 160 תווים בלבד. חשוב להבין שלא תמיד מנוע החיפוש יכלול בתצוגה המקדימה את כל הטקסט שהכנסתם לתיאור, אך כדי לשפר את הסיכויים שזה יקרה מומלץ שלא לעבור את המגבלה הזאת.

     

    הישארו במגבלת המילים המקסימלית

    הישארו במגבלת המילים המקסימלית (צילום: shutterstock)

     

    2. הוא מניע את הגולשים לפעולה

    התיאור בבסיסו הוא אמנם לא חלק מקמפיין שיווקי, אבל חשוב להבין שבמצבים מסוימים הוא התוכן הראשון מהאתר שלכם שהגולשים ייחשפו אליו ולכן חשוב שהוא יהיה אטרקטיבי ויעודד אנשים לפעול בהתאם לכוונות השיווקיות שלכם.

    נכון, לא בכל דף באתר אפשר להניע לפעולה בעלת ערך שיווקי, אך ניתן גם לחשוב על הוראות שאין בהן כוונה פרסומית, כמו לדוגמה: קראו עוד; גלו את האמת מאחורי…; הצטרפו לחוויה.

     

    3. הוא כולל מידע רלוונטי

    שוב נדגיש כי התפקיד של תיאור המטא הוא לא למכור, אלא לעודד אנשים לבקר בדף הרלוונטי. נניח שאתם בונים דף למוצר בחנות שלכם, סביר להניח שהגולשים שייתקלו בתיאור המטא הם כאלה שכבר מחפשים את המוצר ומעוניינים בו. לכן, זהו לא המקום לשכנע אותם כמה המוצר הזה טוב ואיכותי, אלא לכלול פרטים שהם באמת מחפשים כמו היצרן, מספר יחידות במלאי ומחיר. כך גם מנועי החיפוש יבינו שהמידע רלוונטי ויקדמו אותו.

     

    זקוקים לסיוע בקידום האתר? התייעצו עם המומחים של B144

     

    4. הוא לא ממציא מחדש את הגלגל

    רבים מיצרני התוכן שמנסחים תיאורי מטא מנסים להתאים אותם לנוסחאות שמגדילות את הציון בגוגל, אך לא מבינים שאחד הדברים החשובים ביותר במאמצים האלו, שגם מוסיף לציון במנוע החיפוש, הוא הנאמנות של התיאור לתוכן העמוד. גוגל נלחמת באופן גלוי וסמוי נגד שיטות קידום מפוקפקות למיניהן ובתוך כך פוגעת בציון של אתרים שאין הלימה בין התוכן שבהם לבין תיאורי המטא היותר מדי אטרקטיביים.

     

    היו מיוחדים אבל עם קשר לתוכן

    היו מיוחדים אבל עם קשר לתוכן (צילום: shutterstock)

     

    5. הוא ייחודי

    כתיבת תיאורי מטא היא טכנית, סיזיפית ובמקרים רבים עלולה להיות די מייאשת אם באתר שלכם יש עמודי תוכן רבים. עם זאת, חשוב שלא להתפתות להעתיק את תיאורי המטא בכמה עמודים באתר. עמודים עם תיאורים ייחודיים זוכים לדירוג גבוה בגוגל, בעוד שהציון של עמודים עם תוכן מועתק עלול להיפגע במידה ניכרת.

     

     

     

     


    B144 דיגיטל אחת מהחברות המובילות בתחום הפרסום בדיגיטל עם תג איכות של גוגל פרטנרס (Google Partner).
    כחברה העובדת בשותפות קבועה עם גוגל, אנחנו מומחים בעולם השיוק הדיגיטלי ויודעים בדיוק איפה הקהל שלכם נמצא ומה הם מחפשים.
    תנו למומחים של B144 דיגיטל למצוא לכם את חבילות הפרסום המשתלמות ביותר, כלי פרסום דיגיטליים חדשניים ופתרונות שיווק במטרה להגדיל את כמות הלקוחות שלכם.     לחבילות הפרסום שלנו לחצו כאן >>>

    גוגל פרטנרס

     

  • דילוג לתוכן