גוגל טרנדס: כשגוגל מגלה מה מעניין אתכם
מה מעסיק את המדינה או את העולם כרגע? איך משתנה התנהגות הצרכנים לאורך זמן? אלו טכנולוגיות חדשות מעוררות עניין בחודש האחרון? הכירו את גוגל טרנדס שעונה על שאלות אלו ורבות אחרות
תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי
מרוב מידע דיגיטלי המוזרם אלינו מכל עבר, לא פעם קשה לדעת מה באמת חשוב לאנשים, מה מעסיק אותם? למה הם מקווים? ממה הם חוששים? גוגל טרנדס הוא שירות אינטרנטי חינמי של גוגל, האוסף נתונים מחיפושים שבוצעו בגוגל על ידי מיליארדי משתמשים ברחבי העולם, ומתרגם אותם לגרפים המציגים את הפופולריות של מונחי חיפוש לאורך זמן במדינות שונות בעולם.
הציר האופקי של הגרף מייצג את ציר הזמן והציר האנכי מייצג את התדירות בה התבצע החיפוש יחסית למספר החיפושים הכללי שבוצע באותו פרק זמן. כמו כן, ניתן להציג על גבי הגרף את הפופולריות של מספר מחרוזות חיפוש שונות לאורך זמן ולבצע השוואה ביניהן.
אם נבדוק למשל, אלו חיפושים היו פופולריים בישראל ב- 2023 נמצא שבקטגורית "מלחמת ישראל חמאס", רוב החיפושים היו לביטוי "פיקוד העורף" ואחריו בסדר יורד "צבע אדום", "רישיון נשק", "חרבות ברזל" ו"עזה". תחת הקטגוריה "סדרות ריאליטי" נמצא בסדר יורד את החיפושים: "האח הגדול", "משחקי השף", "זמר במסיכה", "רוקדים עם כוכבים" ו"מבחן ההורים הגדול".
שימו לב: גוגל טרנדס אינו משקף את המציאות באופן מושלם. נתוני החיפוש יכולים להיות מושפעים מגורמים שונים, כמו אירועים חדשותיים, קמפיינים שיווקיים ואפילו מזג האוויר. לכן, חשוב להשתמש בכלי זה בזהירות ובשילוב עם מקורות מידע אחרים.
למה זה טוב?
לזיהוי אירועים מיוחדים המתחוללים במקומות שונים בעולם. האירועים יכולים להיות חד פעמיים או מחזוריים. כך לדוגמה, ניתן לראות כי פופולריות החיפוש של הביטויים "בחירות בצרפת" או "מרין לה פן" עלתה בתחילת יולי 2024 סביב מועד הבחירות בצרפת.
לזיהוי מגמות גלובליות ומקומיות בתחומים שונים. אם נבדוק את המונח "מחלת הקורונה" ב-5 שנים האחרונות בעולם נגלה ששיא ההתעניינות התרחש בשבוע שבין 8-14 במרץ 2020, אחריו נרשמות ירידות תלולות עם פיקים קטנטנים ביולי ובספטמבר אותה שנה.
להשוואת פופולריות של נושאים שונים: חיפוש בעקבות הביטויים "מכבי חיפה" ו"בית"ר ירושלים" בישראל בשנה האחרונה מראה כי הראשונה פופולרית הרבה יותר בכל אזורי הארץ אך כצפוי במחוז חיפה 95 אחוזים מתעניינים במכבי חיפה לעומת אחוזים בבית"ר ירושלים. במחוז המרכז זוכה הראשונה להתעניינות של 77 אחוזים והקבוצה השנייה ל-23 אחוזים בלבד.
אם אתם מתעניינים ברכישת מכונית חשמלית של טסלה או של המותג הסיני BYD תציצו בגוגל טרנדס ותגלו שמיולי 2023 עד יולי 2024 קיימת בישראל התעניינות ממוצעת בשני הסוגים של המכוניות, אך החל מ-22 באוקטובר מתחילה עלייה בהתעניינות ב-BYD, שמגיעה לשיאה בין השבוע של 29 לאוקטובר ל-4 בנובמבר.
לקבלת החלטות מושכלות לגבי העסק, הקריירה או החיים האישיים שלכם. למשל, האם כדאי להשקיע במניה מסוימת. באמצעות גוגל טרנדס ניתן לראות כיצד ערך המניה השתנה לאורך זמן, ולזהות מגמות עתידיות אפשריות.
איך מסייע גוגל טרנדס לעסקים?
לפיתוח מוצרים חדשים: ניתן לחקור באמצעותו מה אנשים מחפשים בתחום העסק שלכם. ניתוח נתונים אלו יכול לעזור לכם לזהות צרכים חדשים של לקוחות ולפתח מוצרים או שירותים שיענו עליהם. לדוגמה, אם יש לכם חנות בגדים, תוכלו להשתמש בגוגל טרנדס כדי לראות אילו טרנדים אופנתיים צוברים תאוצה. מידע זה יכול לעזור לכם להחליט אילו פריטים להזמין לחנות.
לשיווק ופרסום: באמצעות הקלדת מילות מפתח הרלוונטיות ביותר לעסק שלכם, תקבלו נתונים שיכולים לעזור לכם לבנות קמפיינים יעילים של פרסום מקוון. בנוסף, תוכלו לעקוב אחר ביצועי הקמפיינים כדי לראות אלו מהם מצליחים יותר מאחרים וכן לנתח נתונים לפי מיקום גיאוגרפי כדי לראות איפה המוצרים או השירותים שלכם פופולריים ביותר.
התאמת התוכן לאירועים עונתיים: באמצעות ניתוח הנתונים תוכלו לזהות מתי אנשים מחפשים יותר אחר מוצרים או שירותים מסוימים. מידע זה יכול לעזור לכם להתאים את תוכן האתר והקמפיינים השיווקיים שלכם לאירועים עונתיים, כמו חגים או חופשות.
ביצוע מחקר שוק וזיהוי הזדמנויות עסקיות חדשות: ניתן להשתמש בשירות כדי לזהות אלו מוצרים או שירותים צוברים פופולריות באזורים גיאוגרפיים שונים. מידע זה יכול לעזור לכם להחליט כיצד להרחיב את פעילותכם העסקית. בנוסף, ניתן להשתמש בגוגל טרנדס כדי לנתח את התחרות בשווקים שונים, מה שיעזור לכם לבחור בשווקים חדשים שבהם יש לכם את הסיכוי הטוב ביותר להצליח.
לפתח אסטרטגיית יחסי ציבור: באמצעות גוגל טרנדס תוכלו לדעת מה מעניין את התקשורת ועל מה אנשים מדברים ולפעול בהתאם. לדוגמה, ניתן ליצור תוכן שמתייחס לנושאים טרנדיים או ליצור קשר עם עיתונאים שכותבים על נושאים אלו.
חשוב לציין שגוגל טרנדס נותן נתונים על מגמות חיפוש, אך הוא לא ייתן לכם נתונים מדויקים כמה אנשים מחפשים מונח מסוים. כדי לקבל תמונה מלאה יותר עליכם להשתמש בנתונים גם ממקורות אחרים.
כיצד להשתמש בגוגל טרנדס?
היכנסו לאתר גוגל טרנדס: https://trends.google.com/trends/
הזינו את המונח שברצונכם לחקור בשורת החיפוש.
בחרו את טווח הזמן והמיקום שברצונכם לחקור.
נתחו את הגרפים המוצגים.
ניתן גם להשוות בין מספר מונחי חיפוש, לחקור נושאים ספציפיים ולסנן את התוצאות לפי קטגוריות שונות.