מהם התכנים הכי פופולריים בעמוד פייסבוק עסקי?
אלו התכנים שיהפכו את עמוד הפייסבוק שלכם לויראלי
תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי
אם התוכן שלכם מעניין, מקורי ומיוחד מספיק, הוא יגיע ליותר אנשים בפייסבוק באופן אורגני וכך תוכלו לחסוך בעלויות הפרסום. לכן, לא מעט אנשים שואפים למצוא את נוסחת הקסם לוויראליות. החדשות הרעות הן שהיא כנראה לא קיימת – החדשות הטובות הן שיש לא מעט דרכים לייצר תוכן מעניין על פוטנציאל וויראלי. כך תעשו זאת, צעד אחר צעד:
1. קודם כל תבינו מה אסור לעשות בפייסבוק
לרשת החברתית יש אינטרס – היא מעוניינת שתשקיעו יותר כסף בפרסום דיגיטלי ושלא תשתמשו בקיצורי דרך חינמיים כדי להגדיל את התפוצה האורגנית של הפוסטים. בדצמבר 2017 פייסבוק אפילו הודיעה שתפגע בחשיפה של פוסטים שכוללים הנעות לפעולה כמו "שתפו", "תייגו", "עשו לייק" ועוד – שעשויות לרמוז על אותם קיצורי הדרך.
גם תמונות שמכילות כמות גבוהה של טקסט הוכחו כדרך יעילה לשווק את הפוסטים, על בסיס התפיסה שהעין נמשכת אליהן יותר מאשר לטקסט שבפוסט. וגם כאן, פייסבוק לא מקלה ואף פוגעת בחשיפה של פוסטים עם יותר מדי טקסט בתמונה. לא לפגוע בחשיפה, מומלץ ששטח הטקסט יהיה קטן מ-20% משטח התמונה.
2. שימו פליי
אז כבר הבנו שהעין "נודדת" באופן אוטומטי אל התמונה ולכן חשוב להשקיע באמצעים ויזואליים מרהיבים שאף אחד לא יוכל להתעלם מהם. ויתרה מכך, בעידן שבו הפרעת קשב סביבתית לא פוסחת על רבים מאיתנו, אנשים מעדיפים לצפות יותר בסרטונים במקום לקרוא. לכן, חישבו איך לשלב יותר וידאו בתמהיל התוכן שלכם, שגם זוכה לקידום גבוה יותר ברשת החברתית.
3. היו מועילים
הקמת דף פייסבוק עסקי זה לא הכל. אתר התוכן המוביל Buzzsumo מנתח מדי פעם נתונים על תכנים ויראליים בפייסבוק ומפיק תובנות שעוזרות לנו לגלות כיצד לייצר תכנים ויראליים יותר ברשת החברתית. מהמחקר שערך האתר עולה כי התכנים הוויראליים ביותר ב-2017 כוללים טיפים פרקטיים לשיפור חיי היום יום, או בשמם היותר מוכר: Life Hacks; תכנים מעוררי השראה.
אלה יכולים להיות סרטונים שנותנים לנו מוטיבציה להתעמל, מלמדים אותנו איך להגשים את החלומות שלנו, מתכונים וסרטונים שמראים כיצד להכין מאכלים שונים, ובכלל – תכנים שמייצרים ערך.
רוצים לדעת עוד על יצירת תוכן ויראלי בפייסבוק? התייעצו עם צוות המומחים של B144
4. כולנו מחפשים ערך
הנתונים האלה מראים מעבר לכל ספק שאנשים מתעכבים על תכנים שיכולים להועיל להם. לכן, חשוב שתייצרו תוכן שלא רק יקדם את המטרות שלכם – אלא ייתן לגולשים ערך מוסף.
5. הישארו עם היד על הדופק
פייסבוק היא פלטפורמה שמתעדכנת ומשתנה כל הזמן ולכן – אין דרך אחת לייצר בה תכנים מוצלחים. חשוב לעקוב אחרי העדכונים של החברה ולדעת איך להשתמש בכלים השונים שלה כדי להשיג את המטרות שלכם. לדוגמה, בתחילת 2016 נפתח השימוש בשידורי הלייב. מאז פייסבוק קידמה יותר תכנים של שידורים חיים והגבירה את החשיפה שלהם. באופן טבעי ומושכל, בעלי עסקים ומפרסמים התאימו את מהלכי ותוצרי הפרסום שלהם לחידוש זה. החלק היפה פה הוא שכל שינוי מצדה של פייסבוק משנה שיטות עבודה ונהלים במסע הפרסום בפייסבוק דבר זה מחייב את אנשי המקצוע השונים ומנהלי האתרים להתאים עצמם לשינויים שפייסבוק עושה בפועל
רגע, אז מה חדש בפייסבוק?
פייסבוק היא עולם ומלואו ובפרט פייסבוק עסקי. נכון לתחילת 2018, לפייסבוק יש כמה פיצ'רים שיכולים בהחלט לתרום לקידום העסק שלכם, לרבות תמונות שלחיצה עליהן גורמת לתנועה על המסך (פי'צר שזמין רק לגולשים במובייל), אפשרות לצ'אט בוואסטאפ עם מנהל העמוד ישירות מהמודעה, תמונות וסרטונים ב-360 מעלות ומאגר שירים ומנגינות רקע לסרטונים שתייצרו.