רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

איך תדעו כמה אנשים רואים את העסק שלכם בדיגיטל?

לא פעם בעלי עסקים מפרסמים את העסק בדיגיטל אך הם לא יודעים בוודאות האם לקוחות רואים אותם והאם העסק שלהם מקבל חשיפה. דניאל זריהן, מומחה קידום אתרים מסביר ללקוחות B144 איך ניתן לדעת ולעקוב אחר הנתונים

2021-04-11

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/how-many-people-see-your-business-on-digital/

מאת: | זמן קריאה: 02:48 דק' | אפריל 2021 | מערכת B144 דיגיטל |

  • בשנים האחרונות התרחשו לא מעט תמורות בדרך שבה פלטפורמות בוחרות איזה מידע להנגיש לקהל המשתמשים בהן. כתוצאה מכך, לא אחת, נוצרו פערים גדולים בין מה שנדמה כפוטנציאל החשיפה של המותג לקהל היעד הרלוונטי לו, ובין החשיפה שמקבל המותג הזה בפועל. במאמר הזה ננסה להסביר מהם האתגרים שבגללם נתונים אודות החשיפה של קהל היעד למותג ספציפי אינם מדויקים, וגם מה בכל זאת ניתן לעשות בפועל על מנת להבין אילו קהלים פוגשים את המותג בזירה הדיגיטלית.

    לאתר את קהל היעד ולהעביר לו מסרים שיווקים רלוונטים

    מהם האתגרים שמונעים מבעלי אתרים לקבל נתונים מדויקים אודות חשיפה של גולשים למותג?

    מגמות והתפתחויות טכנולוגיות ועסקיות שונות גרמו לכך שבשנים האחרונות, קשה הרבה יותר לבעלי אתרים או נכסים דיגיטליים אחרים כגון קבוצת פייסבוק, בעלי רשימות תפוצה, קבוצות וואטסאפ, פרופיל לינקדאין, ועוד להעריך את כמות ואיכות החשיפה של קהלים שונים למותג שלהם. על מנת להבין טוב יותר במה מדובר, בואו נצלול פנימה.

    חשיפה אורגנית מופחתת ברשתות חברתיות

    מותגים עסקיים שפעלו ברשתות חברתיות כגון פרסום בפייסבוק בעבר יכלו ליהנות מחשיפה אורגנית משמעותית הרבה יותר מזו שהם יכולים לקבל היום. זה אומר שפרופיל עסקי שצבר עוקבים רבים ומצטרפים חדשים לדף הפייסבוק שלו, יכול היה לפרסם תכנים שונים ולהיות בטוח שחלק גדול מן העוקבים אכן יחשף לתכנים האלו.

     עם השנים, שיעור החשיפה של גולשים לתכנים עסקיים בצורה אורגנית הלך ופחת ברשת החברתית הגדולה בעולם. האינטרס של פייסבוק בהקשר הזה היה ברור: היא עודדה עסקים להשקיע בקידום הפוסטים והתכנים שלהם באופן ממומן – מה שכמובן ייצר עבור החברה הכנסות גדולות יותר.

     זה אומר שבפועל, פרסום תוכן בדף פייסבוק שמכיל כמה אלפי עוקבים, יכול לעיתים להיות חשוף רק למתי מעט של גולשים ועוקבים של הדף העסקי הרלוונטי. 

    ויראליות שלא תמיד מאפשרת לכם לדעת כל מי שראה

    עוד אתגר שמקשה על היכולת  להעריך כמה גולשים בפועל נחשפו לנכסים של המותג ברשת, הוא העובדה שבמקרים רבים, מרגע שתוכן הופך ויראלי, קשה עד בלתי אפשרי למדוד את החשיפה המדוייקת שלו. גולשים שונים משתפים את המידע הזה, לחלקם הגדרות פרטיות קשיחות יותר מאחרים, וחלק מן החשיפה לתכנים ויראליים כאלו היא בכלל חוצת פלטפורמות, כך שהמדידה הופכת מאתגרת ומסובכת יותר.

    בוטים

    ברשת מסתובבים כל סוגי הבוטים האפשריים – פרופילים מזוייפים שמטרתם לאסוף מידע ולהפיץ מידע בשליחות של גוף גדול יותר. זאת הסיבה, שכאשר אתם מקבלים מידע אודות רמת החשיפה של המותג עליכם יהיה לקחת בחשבון שלא כל האנשים המיוצגים על ידי הפרופילים הם אמיתיים, ובפועל, סביר שהחשיפה לה אתם זוכים בקרב משתמשים אנושיים קטנה בהרבה.

    קליקים של מתחרים

    בחלק מפלטפורמות הפרסום, ובעיקר בנישות מסוימות, שלא זה המקום לפרט אותן, רווחת מאוד התופעה של הקלקות מתחרים וסקרנים על מודעות פרסום שונות. המטרה של אותם מקליקים היא אחת: ניצול תקציב הפרסום של מותג מתחרה, ומניעת החשיפה של גולשים רלוונטיים למותג הזה. במקרים כאלו, על אף שאתם עשויים לראות כניסות הולכות ונשנות של גולשים לנכסים הדיגיטליים שלכם, בפועל, אין מדובר אלא בקומץ גורמים לא רלוונטיים, שבטח ובטח אינם יכולים להיספר כגולשים חדשים שנחשפו למותג שלכם.

    מה אפשר לעשות על מנת לקבל הערכה מדויקת יותר של החשיפה של המותג ברשת?

    איך בכל זאת תוכלו לקבל אומדן סביר באשר לחשיפה של גולשים ומתעניינים לנכסים הדיגיטליים של המותג שלכם? ובכן, יש לא מעט מקורות נתונים איכותיים עליהם תוכלו להסתמך, וכדאי יהיה לבצע גם בהם ניתוח מתקדם על מנת לחלץ נתונים בשלים יותר:

    גוגל אנליטיקס

    גוגל אנליטיקס הוא הכלי האולטימטיבי מבית גוגל, שיסייע לכם לנתח את התנועה המגיעה לאתר, להבין באילו ערוצי תנועה הגיעו הגולשים לאתר, כמה מהם נשארו באתר על מנת לצפות בעמודים נוספים וכמה נטשו את האתר כבר מדף הכניסה, ועוד. שימוש מתקדם בגוגל אנליטיקס יוכל לסייע לכם להעריך עד כמה התנועה הזאת הייתה איכותית: מהו שיעור ההמרה של גולשים, האם המטרות והיעדים של הקמפיין הספציפי הושגו ועוד.

    ניתוח ביצועים של הקמפיין בעזרת מערכות ניטור שונות

    נתונים סטטיסטיים בדף פייסבוק

    גם ניהול דף פייסבוק עבור המותג יאפשר לכם לקבל נתונים סטטיסטיים שונים שמספקת פלטפורמת הניהול של פייסבוק, ובפרט כמה גולשים נחשפו לפוסטים שונים בעמוד, כמה מהם היו מעורבים בצריכת התוכן, לכמה שיתופים זכה התוכן הזה, כמה משתמשים תויגו, כמה הגיבו, כמה הצטרפו בעקבות צריכת התוכן לרשימת האוהדים של העמוד ועוד.

    מעקב אחרי קמפיינים ממומנים

    אם בחרתם להזרים אל הנכסים הדיגיטליים שלכם תנועה בעקבות שימוש בפרסום ממומן, כלי הפרסום השונים יספקו לכם מידע רב אודות התנועה שסייעה לכם הפלטפורמה לייצר. באמצעות ממשק ניהול מתקדם של קמפיינים ממומנים תוכלו לקבל מידע אודות כמות ההקלקות של גולשים על המודעות שלכם, כמות החשיפות של גולשים למודעות האלו, שיעורי ההמרה של גולשים, מקורות התנועה שייצרו לכם את הטראפיק האיכותי ביותר ועוד ועוד.

    מעקב אחר נתוני פתיחת קמפיינים במייל

    ערוץ חשוב נוסף שיוכל להשלים לכם את התמונה באשר למספר הגולשים שנחשף לנכסים שלכם הוא ערוץ המייל. בלא מעט מקרים, עסקים בוחרים לתקשר עם קהל הלקוחות שלהם באמצעות דיוור אלקטרוני. כדי לתת מענה איכותי לכלל הדרישות של חוק הספאם, נוהגים העסקים השונים לעשות שימוש במערכות דיוור משוכללות, אשר בין היתר, מאפשרות לבעלי עסקים למדוד היטב את כמות הגולשים אשר נחשפו למיילים של המותג, כמות הגולשים שבחרו לפתוח את המיילים האלו, כמות הגולשים שבחרו להקליק על קישורים במיילים האלו ועוד ועוד. בצורה כזו, ניתן לייצר אומדן באשר לתנועה הישירה המגיעה אל האתר.

     

    חבילות הפרסום של B144 דיגיטל מותאמת לבעלי עסקים הרוצים להגביר את הנוכחות של העסק שלהם בזירה הדיגיטלית. B144 מציעה מגוון חבילות פרסום בגוגל, פייסבוק ועוד מגוון שירותים ומוצרים לבעלי עסקים המתאימים לתקופת המשבר ולתקופת החזרה לשגרה.

     

    על כותב הכתבה: דניאל זריהן >>>


    על כותב הכתבה:

    דניאל זריהן

    דניאל זריהן הוא מומחה לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי, ויועץ לקידום עסקים באינטרנט. לדניאל יותר מ-11 שנות ניסיון בתחומי ה-SEO (קידום אורגני) ופרסום בדיגיטל, שבמהלכן קידם באינטרנט מאות עסקים קטנים ובינוניים. B144 החלה בשיתוף פעולה עם דניאל זריהן, במטרה ללמד בעלי עסקים כיצד לקדם את עצמם ברשת.

  • דילוג לתוכן