פרסום עסקים בחינם: מה המשמעות האמיתית?
פרסום בחינם יכול להשמע דבר המתאים בדיוק לעסק שלך ומשהו שחייבים לנסות אבל יש לזה משמעות "מאחרי הקלעים"
תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי
הרבה עסקים קטנים מבינים, כי בעידן המודרני הם חייבים להגביר את הנוכחות האינטרנטית שלהם על מנת לשפר את החשיפה של העסק לקהלים חדשים, לייעל תהליכי עבודה בעסק כמו מתן מענה לשאלות נפוצות, וגם על מנת לייצר לידים איכותיים לצורך התקשרות עתידית. האתגר המרכזי שקשור ביצירת חשיפה כזו הוא העלות הכספית. רבים מן העסקים הקטנים אינם יכולים להרשות לעצמם להקצות את תקציבי הפרסום של עסקים גולים ולכן הם מוצאים את עצמם מחפשים אחר דרכים להוזיל עלויות ולפרסם את העסק באמצעים חינמיים או מוזלים במיוחד.
פרסום עסקים בדיגיטל איך תקציב הפרסום ישפיע על העסק שלך
במאמר הזה, ננסה לעמוד על הקשיים המרכזיים איתם צריך להתמודד בית עסק שבוחר לוותר על שירותי פרסום מקצועיים, ולהתנהל בתקציב אפסי או קטן מאוד.
אתגר מספר 1: חשיפה מוקטנת לקהלי יעד
אם תקציב הפרסום שלכם הוא אפסי או קטן מאוד, סביר יהיה להניח שהחשיפה שלכם לקהל היעד תהיה נמוכה מאוד גם היא. בתצורת עבודה כזו, המשך השיווקי שלכם נפגע. פעילות המשפך השיווקי בנויה על חשיפה נרחבת יחסית של המסרים השיווקיים של העסק לקהלי היעד הרלוונטיים, כאשר מתוך האוכלוסיה הזאת רק חלק מייצר אינטראקציה כלשהי עם העסק, וחלק קטן אף יותר מייצר אינטראקציה כזו ברמת בשלות גבוהה יותר.
רוצים להתחיל לפרסם את העסק שלכם בדיגיטל? רוצים להגדיל את כמות הלקוחות שלכם? השאירו פרטים עכשיו והמומחים של B144 דיגיטל יעזרו לכם >>>
כאשר החשיפה קטנה עד אפסית, גם המשפך השיווקי לא עובד וסביר שתראו אפס גולשים עם רמת בשלות גבוהה לביצוע התקשרות מול העסק.
אתגר מספר 2: אפקטיביות הפרסום
אחד המדדים שבהם נוהגים קמפיינרים למדוד את הצלחת הקמפיין השיווקי של העסק, הוא יחס ההמרה של גולשים. כל אחד יכול לייצר כמות לידים אינסופית לעסק עם תקציב לא מוגבל. הרעיון בפרסום אפקטיבי הוא למקסם את תקציב השיווק הדיגיטלי עד לנקודה שבה הפרסום הופך אפקטיבי במיוחד במונחים של עלות תועלת.
כאשר קמפיין מנוהל בתקציב נמוך מאוד לא ניתן, למעשה, לטייב אותו. הסיבה היא כפולה: ראשית, פעולת הטיוב הזאת עצמה עולה הרבה כסף, ומחזירה את עצמה רק כאשר מדובר בתקציב נכבד ועקבי של הקמפיין, ושנית, משום שפלטפורמות הפרסום שמציעות שימוש ברכיבי בינה מלאכותית על מנת לשפר את ביצועי הקמפיין, עובדות היטב רק כאשר המספרים הם גדולים ומובהקים.
אתגר מספר 3: טרגוט מדויק של קהל היעד
על מנת שקמפיין שיווקי יהיה מוצלח במיוחד, יש צורך ביצירת קהל יעד מטורגט וייחודי ככל האפשר. ככל שקהל היעד הוא ספציפי יותר ומדויק יותר, כך גדל הסיכוי שהקמפיין ימיר טוב יותר ויהיה אפקטיבי יותר.
בקמפיינים שיווקיים חינמיים או בתקציב נמוך, גם רמת הטרגוט היא נמוכה. הסיבה לכך היא שטרגוט קהל יעד הוא עבודה המצריכה השקעה לא מעטה, כולל הגדרת המאפיינים הייחודיים של קהל היעד, וכולל הגדרת אוכלוסיות אותן מעוניין המפרסם שלא לכלול כקהלי יעד. עבודה כזו מצריכה זמן, מקצועיות וכלים מתקדמים וכל אלה, כמובן, עולים כסף.
אתגר מספר 4: לידים לא איכותיים
אחת התוצאות הנפוצות של ניהול קמפיינים בתקציב נמוך או אפסי הוא יצירת לידים עם רמת בשלות נמוכה לעסק. בתצורת עבודה זאת, עלול אף להיגרם נזק ממשי לעסק, בדמות משאבים שיושקעו בשיחות מכירה שאין להן סיכוי להצליח, ותיעול האנרגיות לאפיקים לא מניבים ולא רלוונטיים.
אתגר מספר 5: יחס עלות תועלת לא איכותי
בסופו של יום, גם כאשר מנהלים קמפיין בתקציב נמוך או אפסי, העסק צריך להקצות משאבים לצורך טיפול בקמפיין ובתוצאותיו. הקצאת המשאבים הזאת לרוב אינה מחזירה את עצמה, בין היתר בגלל רמת הבשלות הנמוכה של הלידים המיוצרים באמצעות קמפיינים כאלו.
רוצים להתחיל לפרסם את העסק שלכם בדיגיטל? רוצים להגדיל את כמות הלקוחות שלכם? השאירו פרטים עכשיו והמומחים של B144 דיגיטל יעזרו לכם >>>
אתגר מספר 6: הצורך ברכישת ידע
חשוב יהיה להבין, כי פרסום בגוגל או בכלל בדיגיטל וניהול קמפיינים הוא מקצוע של ממש. במהלך ניהול קמפיין פרסומי בדיגיטל נדרשת הבנה ביצירת מודעות ממירות, בטרגוט קהל יעד, בעיצוב ויזואלי נכון של המודעות, במיצוב ומיתוג העסק, בתכלול כלל המערכים בעסק לטובת הקמפיין ועוד.
קמפיינים המנוהלים בתקציב נמוך או אפסי הם קמפיינים המצריכים את בעל העסק לעשות הכל בעצמו, ללמוד ולהתמקצע בתחום. בתצורת עבודה זאת, סביר שלא ישאר לבעל העסק די זמן לניהול העסק עצמו.
רכישת מידע בתחום הפרסום בדיגיטל היכרחית להוזלת עלויות בתהליך הפרסום
אתגר מספר 7: שימוש בכלי ניתוח מתקדמים
לרשותם של קמפיינרים מקצועיים עומדים לא מעט כלים שמסייעים להם בניתוח פעילות המתחרים, ביצוע מחקר, ושילוב אוטומציות בתהליך הפרסום. שימוש בכלים כאלו הוא כמובן לא אפשרי, כאשר תקציב הקמפיין הוא נמוך במיוחד או אפסי. בפועל, כלים כאלו יכולים לסייע לעסק באיתור נכון יותר של קהל היעד, בהבנה של רמת התחרות הקיימת באזורי הפעילות שלו, ובמציאת ערוצים אשר בהם רמת האפקטיביות של הפרסום תעלה בצורה משמעותית. יתרון ממשמעותי בכלים אלו שהם עוזרים להוזיל עלויות ולעיתים עושים את הפרסום זול יותר.
לסיכום
פרסום באינטרנט הוא מקצוע הדורש ידע, מיומנות, ניסיון וכלים, ומשלב דיסציפלינות שונות מתחומי עניין רבים. אפשר וניתן לנהל קמפיינים בתקציב נמוך או אפסי, אבל חשוב יהיה להבין שקמפיינים כאלו יהיו לא אפקטיביים במיוחד, וכן יצריכו לא מעט למידה והקצאת משאבים מצד העסק.
חבילות הפרסום של B144 דיגיטל מותאמות בדיוק לעסק שלכם וכך אתם, בעלי עסקים ובעלי מקצוע תוכלו לנצל את תקציב הפרסום בצורה נכונה, לחסוך עלויות ולהוזיל את תהליך הפרסום שלכם.
לצפייה בחבילות הפרסום שלנו ויצירת קשר עם מומחי השיווק שלנו לחצו כאן >>>
על כותב הכתבה: דניאל זריהן >>>
על כותב הכתבה:
דניאל זריהן הוא מומחה לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי, ויועץ לקידום עסקים באינטרנט. לדניאל יותר מ-11 שנות ניסיון בתחומי ה-SEO (קידום אורגני) ופרסום בדיגיטל, שבמהלכן קידם באינטרנט מאות עסקים קטנים ובינוניים. B144 החלה בשיתוף פעולה עם דניאל זריהן, במטרה ללמד בעלי עסקים כיצד לקדם את עצמם ברשת.