בעל עסק, לא רוצה להשקיע באתר יקר? אילו האפשרויות שלך
היום כל בעל עסק יודע שהוא חייב חייב להופיע בדיגיטל. אך האם חייבים להשקיע באתר אינטרנט גדול ויוקרתי? דניאל זריהן, מומחה קידום אתרים ושיווק בדיגיטל מסביר על האפשרויות של בעלי העסקים.
תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי
בעלי עסקים רבים מוצאים את עצמם בהתלבטות לא קלה: מחד – המעבר של לקוחות רבים לצריכה של שירותים דרך חנות וירטואלית בזירת האונליין מחייבת אותם לייצר עבור בית העסק נוכחות דיגיטלית. מאידך – הקמה ותפעול של אתר אינטרנט מודרני כרוכה בהוצאה כספית לא מבוטלת ובהשקעת משאבים משמעותית של העובדים בעסק. מה עושים? לרשות בעלי עסקים שרוצים להיות זמינים לקהל הלקוחות שלהם גם באונליין, עומדות לא מעט אפשרויות. במאמר הזה ננסה לסקור כמה מהן.
אפשרות מספר 1: כרטיס ביקור דיגיטלי
נשים את הדברים על השולחן כבר כעת: לא כל בעלי העסקים זקוקים לאתר אינטרנט שלם, אשר כולל תפריטים, תמונות, כפתורי ניווט, עמודי שירותים, חיבור לשירותי סליקה, הפקה של חשבוניות, דיוור אלקטרוני ועוד. חלק מבעלי המקצוע יוכלו להסתפק בהקשר הזה בכרטיס ביקור דיגיטלי.
השם כרטיס ביקור יכול להישמע לחלק מבעלי העסקים מיושן למדי, אולם כאשר מדובר בכרטיס ביקור דיגיטלי, האפשרויות המתקדמות הן אינסופיות. באמצעות כרטיס ביקור דיגיטלי יוכל בעל העסק לאפשר לקהל הלקוחות שלו ליצור עימו קשר טלפוני בלחיצת כפתור, לשלוח לו מייל, לבקר בעמוד הפייסבוק של העסק, לצפות בשעות הפתיחה של העסק ועוד.
כרטיס ביקור דיגיטלי הוא פלטפורמה זולה יחסית להקמה ולתחזוקה, ובקרב בעלי מקצוע שאת עיקר תהליך השיווק שלהם מבצעים אוף ליין – האופציה הזאת בהחלט יכולה להתאים.
אפשרות מספר 2: הקמת דף נחיתה
דף נחיתה הוא פורמט נוסף שבו יכול בית עסק לעשות שימוש על מנת לייצר קשר עם קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלו. לרוב, דף נחיתה יהיה עמוד אינטרנט ממוקד ומצומצם, שמטרתו אחת: לגרום לגולש שמגיע אליו לבצע פעולה שמקדמת אותו במורד המשפך השיווקי של העסק. פעולה כזאת יכולה להיות השארת פרטי קשר, יצירת קשר טלפונית, הצטרפות לדף אוהדים בפייסבוק, הזמנה של מוצר או שירות ועוד.
לא מעט בעלי מקצוע, אשר אין להם עניין בניהול של אתר אינטרנט שלם, וממילא אינם משקיעים משאבים בקידום אורגני של אתר העסק, יכולים לעשות שימוש בדף נחיתה כיעד להזרמת תנועה מקמפיינים שיווקים שונים. בצורה כזו, קיום של קמפיין פעיל ודף נחיתה ממיר, שמייצר עבור בעלי המקצוע האלו לידים איכותיים לצורך ביצוע התקשרות עתידית – הוא בהחלט פתרון מספק.
אפשרות מספר 3: הקמת מיניסייט
מיניסייט הוא סוג מסויים של הרחבה עבור המושג דפי נחיתה. כאשר מדברים על מיניסייט, הכוונה היא לרוב לאוסף של דפי נחיתה אשר קרובים מאוד במהות שלהם, ונבדלים אלה מאלה בפרמטרים שונים. באמצעות הקמה של מיניסייט, ניתן לנהל מספר קמפיינים שיווקיים במקביל, אשר במסגרתם מטורגטים קהלי יעד שונים.
כאשר בית עסק בוחר להשקיע משאבים בהקמה של מיניסייט, הדגש לרוב יהיה בהשקעה של המשאבים בעיצוב איכותי, וברמת גימור מצויינת של כלל הדפים במיניסייט. בניגוד לאתר אינטרנט אשר בו מוטמעים לרוב דפים מושקעים לצד דפים פחות מושקעים, הרי שהקמה של מיניסייט היא לרוב פרויקט במסגרתו כלל דפי הנחיתה מקבלים מענה שלם ואיכותי.
אפשרות מספר 4: הקמת אתר תדמית רזה
אם הקמה של כל אחד מן הפתרונות שהוזכרו לעיל איננה נותנת מענה לצרכים השוטפים של העסק, יכול בית העסק לפנות להקמה של אתר תדמית רזה. יש כיום מגוון רחב של פלטפורמות שמציעות הקמת אתרים חינמיים, או כאלה בתשלום סמלי. לחלק מן הפלטפורמות האלו קיים ממשק עיצוב המתבסס על גרירה של רכיבים ומיקומם על גבי המסך, באופן שאינו מצריך בקיאות טכנולוגית רבה של מקים האתר.
בתצורה כזו, תוכלו להקים אתר אינטרנט תדמיתי לעסק בעלויות נמוכות. אם ניחנתם בכישרון עיצובי ואתם יודעים מהי הפונקציונליות הנדרשת לכם באתר, תוכלו להשלים את הפעולה הזאת, גם מבלי להתקשר מול בעלי מקצוע ולהפוך את רעיון ההקמה של אתר אינטרנט עבור העסק – למציאות בתוך שעות עד ימים ספורים.
נציין כאן, כי על מנת להשיג תוצאה מקצועית, ולגרום לקהל היעד שלכם לתת בכם אמון ולראות בכם אוטוריטה בתחום בו אתם פועלים, כדאי יהיה להעזר בשירותיו של איש מקצוע, שבקיא בסוגיות כמו היררכיה תקינה של אתרי אינטרנט, ניהול חווית משתמש, חלוקה נכונה של התוכן באתר, התאמת האתר לתצוגה במכשירים ניידים ועוד.
לסיכום
אם אתם רוצים לייצר נוכחות אינטרנטית עבור העסק שלכם, אתם לא חייבים לפנות להקמה של אתר אינטרנט יקר, שכרוך בעלויות גם עבור התחזוקה השוטפת שלו. ישנם לא מעט פתרונות בשוק שיאפשרו לכם להיות פעילים בדיגיטל גם באמצעים טכנולוגיים אחרים, כמו כרטיס ביקור דיגיטלי, דף נחיתה, מיניסייט, אתר תדמיתי או חנות באינטרט. בחלק מן הפלטפורמות המציעות הקמה וניהול של השירותים האלו, תוכלו לייצר את הפתרונות בעצמכם, וזאת אם יש לכם חוש טכנולוגי בסיסי, רצון ללמוד, וכמובן חוש עיצובי רלוונטי.
רוצים להגביר את כמות המכירות של העסק שלכם בזמן המשבר וגם אחרי? אנחנו ב – B144 נמצא את חבילת הפרסום המתאימה בדיוק לעסק שלך, נלווה אותך בכל התהליך ונשמח למצוא פתרונות לעסק שלך. בחרו עכשיו את חבילת הפרסום המתאימה לכם ואנו ניצור איתכם קשר >>>
על כותב הכתבה:
דניאל זריהן הוא מומחה לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי, ויועץ לקידום עסקים באינטרנט. לדניאל יותר מ-11 שנות ניסיון בתחומי ה-SEO (קידום אורגני) ופרסום בדיגיטל, שבמהלכן קידם באינטרנט מאות עסקים קטנים ובינוניים. B144 החלה בשיתוף פעולה עם דניאל זריהן, במטרה ללמד בעלי עסקים כיצד לקדם את עצמם ברשת.