ביקורת זה חשוב: הכלי של גוגל שיקדם לכם את העסק – בחינם

למה חשוב להוסיף את העסק שלכם לגוגל מיי ביזנס, מה היתרונות של כתיבת ביקורות עבור קידום בגוגל – ואיך לעשות את זה נכון?

מאת: 
מאי 2020
זמן קריאה: 02:33 דק'

2020-05-13

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/seo/%d7%91%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%aa-%d7%96%d7%94-%d7%97%d7%a9%d7%95%d7%91-%d7%94%d7%9b%d7%9c%d7%99-%d7%a9%d7%9c-%d7%92%d7%95%d7%92%d7%9c-%d7%a9%d7%99%d7%a7%d7%93%d7%9d-%d7%9c%d7%9b%d7%9d-%d7%90/

חברת גוגל משנה ומעדכנת את מנוע החיפוש הפופולרי שלה כל הזמן, ומדי פעם מוסיפה תכונות חדשות המשפיעות גם על דירוג האתרים בתוצאות החיפוש. החברה פרסמה ב-2017 כי כמעט מחצית מהחיפושים במנוע החיפוש הם ביטויים מקומיים כמו חברת ניקיון בתל אביב או אולם אירועים בראשון לציון, לכן, בגוגל החליטו לספק לעסקים המקומיים חשיפה ממוקדת ואפקטיבית יותר באמצעות שירות חדש הנקרא גוגל מיי ביזנס (Google My Business באנגלית או גוגל לעסק שלי בעברית).

לקוחות רבים יכולים להגיע לאתר שלכם דרך גוגל מפות וגוגל לעסקים ובחינם

לקוחות רבים יכולים להגיע לאתר שלכם דרך גוגל מפות וגוגל לעסקים ובחינם

שירות גוגל לעסקים מאפשר לבעלי העסקים לקדם את האתר שלהם בתוצאות החיפוש וליהנות מחשיפה רחבה בגלל מיקום מרכזי בדף תוצאות החיפוש, בדיוק כפי שמודעות פרסום בגוגל זוכות למיקום אסטרטגי. לבטח גם אתם שמתם לב בתקופה האחרונה כי בחיפוש אחר עסקים מקומיים גוגל מציג בפניכם רשימה של מספר עסקים וחנויות מקוונות עם כוכבים צהובים, מידע כללי על העסק (מיקום בית העסק, שעות פעילות, מהות העסק, קישור לאתר וקישור המוביל לגוגל מפות כדי לנווט בנוחות לעסק), תמונות ובנוסף יש חוות דעת וביקורות מגולשים.

למעשה, אלו ביקורות של גולשים אובייקטיביים על בית העסק שהצטרף לשירות Google My Business. הביקורות וחוות הדעת משפיעות על התנהלות הלקוחות הפוטנציאליים ועל קידום בגוגל של האתר העסקי. עסק הזוכה לביקורות טובות זוכה לדירוג גבוה יותר והוא יוצג בראש הרשימה, במיקום בולט ומרכזי בדף תוצאות החיפוש. ליד שם העסק מופיע קישור לאתר והנחיות כיצד להגיע אליו, המיקום הגבוה בדף מביא להקלקות רבות ולכניסות משמעותיות לאתר העסקי ומכאן הדרך קצרה לשפור בהכנסות וברווחיות בית העסק.

להוסיף את העסק לשירות Google My Business

שירות Google My Business הוא שירות חדש יחסית מבית היוצר של גוגל, זהו שירות חינמי לבעלי העסקים. השירות החדש מאפשר לעסקים להופיע במיקום אטרקטיבי בדף תוצאות החיפוש של גוגל ולהופיע גם בגוגל מפות ולשמש כחנות וירטואלית ברשת. השירות פופולרי בקרב הגולשים כיוון שנוח להם לקבל רשימה של עסקים מומלצים ואיכותיים במרחק קצר מהבית, וללא צורך להיכנס לאתר העסק הגולש יכול לקבל מידע עדכני על שעות הפעילות של העסק, מיקומו, מהותו וכיצד להגיע אליו.

הביקורות על העסק משפיעות על דירוגו בדף תוצאות החיפוש, לכן חשוב להכיר את האפשרות של הוספת ביקורות חיוביות ותומכות בבית העסק. יש שיטות שונות המסייעות לקידום האתר העסקי בתוצאות החיפוש הראשונות שגוגל מציג בפני הגולשים במפות שלו, וכדי להתחיל יש לפתוח חשבון (חינמי) ב- Google My Business.

גוגל לעסקים מראה ללקוחות פוטנציאלים את מיקום העסק שלכם על גבי מפה ומסלול

גוגל לעסקים מראה ללקוחות פוטנציאלים את מיקום העסק שלכם על גבי מפה ומסלול

ההצטרפות לשירות החינמי Google My Business היא מהירה וקלה, יש למלא פרטים כמו שם העסק, כתובת, אזורי פעילות, טלפון, תמונות, מידע כללי, אתר אינטרנט, שעות פעילות בעסק ועוד. לאחר הרישום ופתיחת הפרופיל בשירות של גוגל ניתן להוסיף גם פוסטים קצרים שיופיעו בצד תוצאות החיפוש, ניתן לפרסם פוסטים כמו מבצעי מכירות, אירוע חשוב ועוד.

חשיבות הביקורות בגוגל

חברת גוגל מעדכנת ומשדרגת כל הזמן את מנוע החיפוש הפופולרי שלה במטרה להתאים את תוצאות החיפוש למידע הנדרש על ידי הגולש. כדי להציג בפני גולש המחפש שירות או מוצר מסוים מעסק מקומי גוגל מתייחס בין היתר לביקורות ולחוות הדעת הנכתבות על העסק.

בגוגל יודעים כי גולשים רבים בוחרים עסקים באמצעות חיפוש, הגולש הממוצע שואב מידע על העסק מתוצאות החיפוש ומקריאת ביקורות אודותיו. כדי לסייע לגולש לבחור נכון את העסק האלגוריתם של גוגל מדרג את העסקים הכלולים בשירות Google My Business באמצעות כוכבים ומיקום העסק בתוצאות.

למעשה, הביקורות על עסקים בגוגל נועדו לסייע לגולשים לקבל החלטות שקולות ואחראיות יותר בבואם לבחור עסק מסוים. כך לדוגמה, אם הגולש מחפש חשמלאי בחיפה וגוגל מציג בפניו רשימה של 5-3 חשמלאים באזור, הגולש יעדיף לבחור עסק עם ביקורות טובות ודירוג כוכבים גבוה מהמתחרים.

לכן, כאשר מוסיפים עסק לשירות Google My Business חשוב להקפיד על הגורמים הבאים כדי שהעסק ידורג במיקום גבוה יותר:

  • תיאור מדויק ומקורי של העסק.
  • תמונות רלוונטיות של העסק היוצרות עניין ומושכות את תשומת הלב של הגולש.
  • מספר טלפון תקין וזמין.
  • כתובת נכונה ועדכנית של העסק.
  • בחירה נכונה של קטגוריית הפעילות העסקית.
  • ביקורות חיוביות ואותנטיות של לקוחות העסק.

גוגל מתייחס בכובד ראש לנושא הביקורות, כמו כן האלגוריתם מסוגל לבדוק האם העסק מופיע באתרים איכותיים וסמכותיים נוספים, לרבות פייסבוק, אינדקסים מקצועיים ואתרים מוכרים הנחשבים למקצועיים.

ביקורות גולשים משפיעות ישירות על חוות דעת הלקוחות

ביקורות גולשים משפיעות ישירות על חוות דעת הלקוחות

לכן, כבעלי אתרים כדאי לכם לבקש מהלקוחות המרוצים להוסיף ביקורת חיובית בגוגל על העסק שלכם, מעבר לציון הכוכבים כדאי לבקש מהם לנסח חוות דעת אובייקטיבית ולהמליץ על העסק שלכם לגולשים אחרים. חשוב לציין כי גוגל מסוגל לזהות ביקורות מזויפות או קנויות במסגרת פרסום גוגל או ביקורות אוהדות מידי שנכתבו במהלך קידום בגוגל על ידי אנשי SEO.

הביקורות על העסק שלכם בגוגל חשובות עבורכם מאחר וכך תקבלו יותר פניות לעסק, תיהנו מלידים איכותיים יותר, תוכלו לשפר רווחיות ולהגדיל מכירות, ובנוסף האתר שלכם יהפוך לנכס דיגיטלי ויקודם אורגנית והעסק שלכם יופיע במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

ראוי לציין כי הוספת העסק לשירות Google My Business היא משימה פשוטה, אפשר לבצע את הרישום במסגרת קמפיין פרסום ממומן בגוגל (פרסום ממומן בגוגל), או כחלק ממאמצי הקידום האורגני. מומלץ לבצע זאת בהקדם כדי לזכות בחשיפה משמעותית וחשוב להוסיף ביקורות חיוביות מידי פעם כדי להוכיח לגוגל כי העסק פעיל ודינמי.

כתבות נוספות בנושא
קידום אורגני

 דילוג לתוכן