במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים: כך תקדמו את העסק שלכם בדיגיטל בלי להוציא שקל
מה זה בעצם שיווק אורגני, לאיזה עסקים הוא מתאים ומה אתם יכולים לעשות כדי להתחיל לקדם את העסק בגוגל כבר היום
תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי
כשמדובר בשיווק באינטרנט, המציאות משתנה ללא היכר כל הזמן ויש אינסוף טקטיקות שיווק. שתיים מהגדולות ביותר, הן שיווק אורגני ושיווק ממומן, לשתיהן יתרונות גדולים, אבל כשמדובר ביעדים לטווח הרחוק ובתקציב – השיווק האורגני לוקח ובגדול.
שיווק אורגני – מה זה בעצם?
כדי להבין מה זה שיווק אורגני, נתחיל מלהסביר את המושג ההפוך – השיווק הממומן. שיווק ממומן הוא שיווק שבו אתם משלמים על המודעות שלכם – כדי שיופיעו לגולשים במקומות שונים ברשת. אם יש לכם תקציב ואתם מחפשים תוצאות מיידיות, זו הדרך הטובה ביותר.
ולהיפך, שיווק אורגני הוא כשאתם מביאים את הלקוחות לגשת אליכם באופן טבעי. זו גישה שתספק תוצאות בטווח הארוך ותעזור לכם לשמור על זרם לקוחות קבוע. השיווק האורגני מתנהג כמו שיווק מפה לאוזן, כשאנשים שומעים על אתר מסוים מאחרים או רואים אחרים גולשים בו, סביר יותר להניח שהם יתעניינו.
השיווק או הקידום האורגני מבוסס על כך שאתם משפרים את האתר שלכם, כך שיופיע בתוצאות החיפוש של גוגל במקום גבוה, עבור מילות חיפוש רלוונטיות בתחומכם. אם עשיתם את זה – אנשים ייכנסו לאתר שלכם כדי לרכוש, לקרוא ולצרוך מידע, כדי להתרשם או לקבל תשובות. אם כך, המשימה היא להפוך את האתר למעניין, לכלול בו תוכן שימושי או מוצרים אטרקטיביים, ולעשות את זה בדרך שבה האלגוריתם של גוגל יזהה את זה.
למי זה מתאים?
השיווק האורגני מתאים במיוחד לעסקים מתחילים, או למי שאין ברשותו תקציב גדול להשקיע בפרסום העסק. בנוסף, עסקים רבים הבינו שגם אם הם משקיעים סכום קבוע עבור מודעות ממומנות, כדאי להם במקביל לעבוד על השיווק האורגני של העסק, בתקווה שכשהתוצאות יגיעו (לפחות חצי שנה עד שנה אחרי שהתחלתם לעבוד על השיווק האורגני), הם יוכלו לחתוך את התקציבים המושקעים בפרסום באופן דרסטי.
מלבד הטווח הארוך, חשוב לכם לראות תוצאות מידיות? עם מודעות גוגל תשלמו סכום מינימלי לשיווק דיגיטלי ותיהנו משינוי מהיר!
בשורה התחתונה, מה אפשר לעשות כדי להעלות את דירוג האתר בגוגל, בחינם?
שימו לב, מקדמי SEO מקצועיים יכולים לעשות עוד המון דברים כדי לקדם את האתר שלכם באופן אורגני, אבל כללנו פה ברשימה רק את הדברים שכל אחד יכול לעשות, ובלי להשקיע כסף בכלל. המשאב העיקרי שתדרשו להשקיע הוא הזמן שלכם:
- מחקר מילות מפתח: שיווק אורגני נכון מתחיל במחקר מילות מפתח. חפשו ביטויים שמופיעים הרבה בחיפושים שקשורים בתחום שלכם. איך עושים את זה? בעזרת כלי מילות המפתח החינמי של גוגל תתקבל לכם רשימה ארוכה של ביטויים. מיינו אותם לקבוצות וסמנו לעצמכם את הביטויים שבהם תרצו להתמקד – ביטויים שבהם מצד אחד יש כמות גדולה של חיפושים ומצד שני אין הרבה מידי תחרות.
- משלבים את המילים באתר: את מילות המפתח הכניסו לאתר שלכם בכל מקום: בכותרות, בתת כותרות ובטקסטים. שימו לב לא להגזים, אחרת תקבלו עונש כפול: גוגל עלול להעניש אתכם בדירוג נמוך יותר, והגולשים יחוו אכזבה כשירגישו שהטקסטים מדברים לאלגוריתם ולא אליהם ולכן יינטשו את האתר. שבצו את המילים והביטויים כמו תיבול עדין, בטוב טעם, אל תפריזו.
- אל תפסיקו לחדש: העבודה הקשה ביותר אך המשתלמת ביותר בשיווק אורגני, היא העלאת מאמרי בלוג לאתר שלכם. הוסיפו לאתר ידע ותוכן חדש, רלוונטי ומעניין – ועשו זאת בהתמדה. בדרך זו תייצרו תנועה בלתי פוסקת לאתר, למשך זמן ארוך. זה יביא לכם גולשים קבועים שמגיעים לקרוא את הבלוג שלכם, יעלה את דירוג האתר בגוגל, וכך גם תיהנו מזרם חדש של גולשים שמגיע.
אל תחשבו על גוגל, תחשבו על הגולש. צרו תוכן מעניין ובעל ערך – ועשו זאת בהתמדה.
- אל תוותרו על טקסט חי באתר: כשאתם מכניסים באנרים לאתר עם גרפיקה מושקעת, אתם מוותרים על הSEO וחבל. גוגל לא קורא את הכותרות או הטקסטים שמופיעים בבאנרים, ולכן חשוב לשלב באתר שלכם כמה שיותר טקסטים "חיים".
- צרו שיתופי פעולה עם בלוגרים או אתרי תוכן אחרים: טובים השניים מן האחד. כשאתם משתפים פעולה עם אתר אחר אתם נהנים מתנועת גולשים חדשה – שמשותפת לשניכם, וגם יוצרים קישורים הדדיים ומבורכים בין האתר שלכם לאתר פופולרי אחר.
- כמה שיותר קישורים: גוגל אוהב קישורים, בין אם הם פנימיים או חיצוניים. לכן, צרו כמה שיותר קישורים פנימיים בתוך הבלוג ובטקסטים בתוך האתר וגם קישורים חיצוניים מהאתר שלכם לאתרים אחרים ומאתרים אחרים אליכם. צעד כזה יקדם אתכם לא רק בעיני גוגל, אלא גם יגרום לגולשים להישאר באתר שלכם זמן רב יותר (כדי לקרוא עוד ועוד תוכן ולעבור מדבר לדבר).
- צרו אזורי שאלות ותשובות: החיפושים בגוגל בנויים בדרך כלל כשאלות, ולכן כשאנחנו משלבים באתר שלנו שאלות ותשובות, סביר להניח שהאתר יופיע יותר בתוצאות החיפוש. מעבר לזה, השאלות והתשובות עוזרות מאוד לגולשים ללמוד עוד פרטים חשובים על התחום שלכם.
זכרו, השיווק האורגני יספק לכם תוצאות, אבל זה לא יקרה בין לילה. תהיו סבלניים ואל תוותרו לעצמכם – העבודה הקשה על האתר שלכם תשתלם.