ביג לייק: למה לעסקים קטנים משתלם לעשות פרסום בפייסבוק ואינסטגרם?

גם עסקים קטנים מבינים יותר ויותר את הצורך לקדם את עצמם ברשתות החברתיות. אז, איך עושים את זה נכון? המדריך המלא

מאת: 
יולי 2020
זמן קריאה: 02:21 דק'

2020-07-21

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/facebook-advertising/%d7%91%d7%99%d7%92-%d7%9c%d7%99%d7%99%d7%a7-%d7%9c%d7%9e%d7%94-%d7%9c%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d-%d7%a7%d7%98%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%a9%d7%aa%d7%9c%d7%9d-%d7%9c%d7%a4%d7%a8%d7%a1%d7%9d-%d7%91/

עולם הפרסום באינטרנט מאפשר לעסקים הקטנים ליהנות מחשיפה רחבה, לחזק את המותג ולהגיע ללקוחות פוטנציאליים חדשים באופן ישיר וממוקד. עם כניסתן של הרשתות החברתיות לחיינו חל שינוי עצום בהרגלי הגלישה שלנו, ופייסבוק ומדיות חברתיות נוספות הפכו לצורת בילוי ולמקור להנאה ולצריכת תכנים שונים. כדי להגיע למיליוני הישראלים הגולשים ומבלים בפייסבוק ובאינסטגרם כדאי גם לכם לתכנן קמפיינים ברשתות החברתיות המובילות וליהנות מיתרונות רבים.

פרסום בפייסבוק ואינסטגרם עוזרים להגביר את החשיפה לעסקים קטנים

פרסום בפייסבוק ואינסטגרם עוזרים להגביר את החשיפה לעסקים קטנים

 

מה זה בדיוק פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם?

הרשתות החברתיות, ובראשן כמובן פייסבוק ואינסטגרם, הפכו בשנים האחרונות לכלי שיווקי יעיל ומתקדם. כלי הפרסום ברשתות החברתיות מאפשרים לעסקים קטנים לנהל קמפיינים מתקדמים ומצליחים בעלויות משתלמות. שיווק נכון ויעיל בפייסבוק ובאינסטגרם מאפשר לכם, המפרסמים, לשמור על קשר ישיר עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים, ליצור קהילה, לחשוף את המותג שלכם מפה לאוזן ובאמצעות באז ויראלי, לשפר את מיקום האתר בגוגל, להתעדכן בבקשות של הלקוחות, להפיץ עדכונים ללקוחות העסק ועוד.

באמצעות פרסום בפייסבוק ואינסטגרם תוכלו להתחרות במותגים אחרים, תפתחו נכס דיגיטלי משמעותי התורם לחיזוק המותג שלכם, תהפכו לאוטוריטה בתחום העיסוק שלכם ותיהנו מגידול במספר הלקוחות והמכירות העסק.

מה כולל הפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם?

את הפרסום לעסק ולמותג שלכם בפייסבוק ובאינסטגרם כדאי להשאיר לאנשי המקצוע המיומנים. נדרש ידע וניסיון עשיר כדי לגבש נכון את האסטרטגיה השיווקית לעסק שלכם, יש לקבוע תקציב פרסום, לבצע מחקר שוק, לאפיין קהלי מטרה ולהחליט על כלי ושיטות הפרסום ברשתות החברתיות.

באופן כללי הפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם כולל את הפעולות הבאות:

• תכנון אסטרטגי לפרסום ברשתות החברתיות, בהתאמה למאפייני העסק והתקציב.
• מחקר שוק כדי ללמוד על המתחרים ולנתח את אפקטיביות הפרסום שלהם במדיות החברתיות.
• אפיון מדויק של קהלי היעד לקמפיינים השונים.
• הגדרת מסר שיווקי קליט ופשוט להבנה.
• תכנון, עיצוב, הקמה וניהול פרופיל עסקי ברשת החברתית.
• קמפיין לצבירת לייקים כדי להגדיל את מספר העוקבים.
• הטמעת קודים (פיקסל) לצורך ניתוח ומעקב תוצאות הקמפיינים.
• פרסום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם בהתאמה לתכנון האסטרטגי.
• ניהול קמפיינים להגדלת החשיפה ולחיזוק המותג.
• ניהול קמפיינים לצרוך גידול תעבורת הגולשים לאתר של העסק.
• ניהול קמפיינים לאיסוף לידים איכותיים ולגידול משמעותי בקצב המכירות בעסק.

מערכת פרסום אחת

כדאי לדעת כי מערכת הפרסום של פייסבוק היא אותה מערכת שיש באינסטגרם. פייסבוק רכשה את אינסטגרם באפריל 2012 תמורת כמיליארד דולר, ולאחר השקעות רבות באפליקציה ופיתוח מערכת הפרסום, יכולים בעלי העסקים הקטנים לפרסם בשתי הרשתות החברתיות וליהנות מיתרונות רבים.

למעשה, כאשר מתלבטים בין פרסום בפייסבוק לפרסום באינסטגרם צריך לבדוק היכן קהל היעד של העסק שלכם נמצא. אם העסק שלכם פונה בעיקר ללקוחות המבלים באינסטגרם מומלץ להשקיע בפרסום ממומן ובדרכי שיווק נוספות באינסטגרם. אם הלקוחות נמצאים בעיקר בפייסבוק, אין טעם לפרסם באינסטגרם. אפשר לחלק את קהלי היעד באופן שרירותי על פי גילים, כאשר צעירים מעל גיל 25 מבלים בעיקר בפייסבוק והקהל הצעיר יותר נמצא באינסטגרם. אגב, בני נוער מבלים בעיקר בטיקטוק, בסנאפצ'אט, ביוטיוב ובמיוזיקאלי.

בניית קמפיין מנצח לפרסום בפייסבוק ואינסטגרם

מערכת הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם מציעה לכם מגוון כלים מתקדמים ושלל אפשרויות לפרסום מודעות במיקומים מרכזיים. במסגרת בניית הקמפיין ברשתות החברתיות הפופולריות עליכם להגדיר את קהל היעד לפי פרמטרים כמו טווח גילים, מגדר, השכלה, תחומי עניין, מיקום גיאוגרפי, סטטוס (נשוי, גרוש, רווק וכד'), עיסוק, שפה, תחביבים ועוד.

שיטות הפרסום בפייסבוק מבוססות על הדרכים הבאות:

• הקמת וניהול דף אוהדים לעסק שלכם.
• ניהול קמפיין לגידול תעבורת הגולשים לאתר או לדף נחיתה ייעודי.
• קמפיין לידים.
• פרסום סרטונים בדף העסקי ובדפים אחרים לצורך חשיפה ויצירת באז ויראלי.
• מודעות קרוסלה המבטיחות שיפור משמעותי ביחס ההמרה.
• קמפיין רימקרטינג (שיווק מחדש).

מודעות הפרסום בפייסבוק מופיעות בדרך כלל בפיד הראשי, יש אפשרות להציג את המודעה גם בצד וניתן לקדם טקסטים ומסרים שיווקיים באמצעות לחצן BOOST, אך שיטה זו פחות יעילה עבורכם.

מעורבות גולשים מגבירה את החשיפה של פוסטים

מעורבות גולשים מגבירה את החשיפה של פוסטים

 

מודעות הפרסום באינסטגרם הן לרוב ויזואליות יותר, המודעות מוצגות במסך הראשי (פיד), כמו בפייסבוק, אפשר להציג את המודעה גם בסטורי, ויש אפשרות לפרסם באינסטגרם אקספלורר. הפרסום באינסטגרם מבטיח לכם חשיפה גבוהה יותר בהשוואה לחשיפות בפייסבוק, לרוב עלות הקמפיין נמוכה יותר, והמודעות שלכם ייהנו מרמת מעורבות גבוהה ותקבלו לייקים רבים, שיתופים, תגובות וכמובן קליקים.

בנוסף, יש אפשרות לפרסם באינסטגרם באמצעות אושיות רשת, הפרסום אינו מתבצע דרך מערכת הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם ולרוב העלות יקרה ולכן שיטה זו פחות מתאימה לעסקים קטנים.

ניהול הקמפיינים וגיבוש האסטרטגיה השיווקית על ידי מומחים לפרסום באינטרנט מאפשר לכם להפיק יותר מהקמפיינים שלכם ברשתות החברתיות הפופולריות. חברת פרסום בדיגיטל תבצע מחקר שוק מעמיק, תסייע לכם להחליט היכן לפרסם ותנהל את הקמפיינים במקצועית ובשקיפות מלאה.

לסיכום, פרסום בפייסבוק ואינסטגרם מבטיח לעסקים הקטנים חשיפה רחבה ולידים איכותיים, הפרסום מסייע לאתר להתקדם אורגנית וניתן ליצור קהל עוקבים נאמן, לשמור על קשר עם הלקוחות ולנתח את תוצאות הקמפיינים כדי לשפר את הפרסומים ולהשיג את התוצאות הרצויות, גם בתקציבים נמוכים.

B144 עסקים
פתרונות פרסום דיגיטליים

כתבות נוספות בנושא
קידום ממומן בפייסבוק

 דילוג לתוכן