רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

איך תדעו איזו רשת חברתית הכי טובה לפרסום העסק שלכם?

אחת הדילמות הבולטות ביותר בקרב בעלי עסקים היא באיזו רשת חברתית הכי כדאי לי לפרסם את העסק. הזמנו את דניאל זריהן, מומחה קידום אתרים להסביר ולהרחיב בנושא

2021-04-11

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/facebook-advertising/which-social-media-is-right-for-your-business/

מאת: | זמן קריאה: 02:38 דק' | אפריל 2021 | מערכת B144 דיגיטל |

  • הפרסום ברשתות החברתיות נמצא במגמת עליה בשנים האחרונות, גם אם נתח השוק של פלטפורמות הפרסום משתנה מעת לעת. לפרסום ברשתות חברתיות שורה ארוכה של יתרונות כמו טרגוט איכותי של קהל יעד לפרסום, יכולת הפיכת תכנים איכותיים לויראליים, אפשרות למצוא את קהל היעד שלכם גם כאשר הוא לא מחפש באופן פרטני את השירותים או המוצרים שאתם מציעים ועוד.

    איזו רשת חברתית הכי מתאימה לעסק שלכם

    יחד עם זאת, חשוב יהיה להבין שריבוי הרשתות החברתיות, מציב לא אחת בעלי עסקים בפני דילמה: מהי הרשת שהכי נכון יהיה לפעול בה? איזו רשת חברתית תספק את הביצועים הטובים ביותר עבור תקציב הפרסום? כדי להשיב על השאלות האלו גיבשנו עבורכם ארבעה קריטריונים שחשוב שינחו אתכם בעת בחירת הרשת החברתית המתאימה ביותר לפרסום העסק שלכם.

    קריטריון מספר 1: היכן נמצא קהל היעד שלכם?

    הקריטריון החשוב והמשמעותי ביותר מתייחס, כמובן, לנוכחות של קהל היעד שלכם ברשת החברתית בה אתם מעוניינים לשלב את הקמפיין השיווקי שלכם. אם קהל היעד שלכם לא נוכח ברשת החברתית הזאת, אין כל טעם בהשקעת משאבים בפרסום העסק שלכם ברשת הזאת.

    כאשר אתם מנסים לאתר את המקומות שבהם קהל היעד שלכם פעיל, התייחסו למגוון גדול של פרמטרים בהקשר הזה: באילו שעות קהל היעד שלכם נמצא ברשת הזאת? האם אלו שעות הפנאי שלהם או שעות העבודה? האם הם פנויים למסרים שיווקים בעת שימוש ברשת הזאת או שהם ממוקדים כל כולם בעבודה שעליהם לבצע?

     כך, למשל, רשתות כמו אינסטגרם או פייסבוק נתפסות פעמים רבות כרשתות פנאי, בעוד רשת חברתית כמו לינקדאין נתפסת כרשת מקצועית, ואילו רשת חברתית כמו יוטיוב נתפסת כרשת המשלבת בין שני עולמות התוכן האלו.

    קריטריון מספר 2: מהן יכולות הפילוח הדרושות לכם?

    בחלק מן הקמפיינים דרושות יכולות פילוח גבוהות למדי. למשל, אנשים אשר פעילים בקבוצת עניין כלשהי בפייסבוק יכולים להיות קהל יעד מתאים לספק שירותים בתחום. עסקים לוקאליים אחרים היו רוצים לפנות לקבוצות מסוימות על פי המיקום הגיאוגרפי שלהן, הגיל הממוצע שלהן, או המגדר שלהן.

    הרשתות החברתיות השונות אמנם מספקות יכולות פילוח וטרגוט מתקדמות, אולם יש כאלו שבהן היכולות האלו הן משופרות הרבה יותר. כך, למשל, בפרסום בפייסבוק תוכלו להציג מודעות לקהל יעד שיבחר על פי מספר רב מאוד של פרמטרים. כמו כן, פייסבוק תוכל לסייע לכם לבנות קהל יעד דומה במאפיינים שלו לקהל יעד שכבר קיים, פעיל, ומספק לכם תוצאות מצויינות. בניית קהל כזה תאפשר לכם לבחור גם עד כמה דומה קהל היעד החדש צריך להיות במאפייניו לקהל היעד הנתון. ככל שהדרישה שלכם תהיה לדמיון רב יותר במאפיינים – קהל היעד החדש יהיה מצומצם וממוקד יותר.

    קריטריון מספר 3: מהו הפורמט שבו מנוהלים התכנים שלכם?

    קריטריון נוסף שבו כדאי יהיה להתחשב לפני שבוחרים ברשת החברתית המועדפת שבה תשקיעו את משאבי הפרסום של העסק הוא הפורמט שבו בית העסק שלכם מייצר תכנים שונים. עסקים מסויימים ירצו להפנות את הגולשים שלהם לדף נחיתה ייעודי שבו מוצעים שירותים או מוצרים שונים למכירה. עסקים אחרים ירצו דווקא לטרגט משפיענים באמצעות פרסום מאמרים מקצועיים. יהיו גם עסקים שיבנו אסטרטגיית וידאו בעסק, שבאמצעותה ישקיעו משאבים בפרסום סרטונים איכותיים.

    אם בית העסק שלכם אינו מסוגל, למשל, להשקיע את הזמן והמשאבים הדרושים ביצירת תכני וידאו איכותיים שמהם יוכלו ליהנות הצרכנים, אין לכם מה לחפש ביוטיוב, הרשת החברתית הגדולה בעולם לשיתוף סרטוני וידאו. לעומת זאת, עסקים שמעוניינים להדגים לקהל הלקוחות שלכם כיצד מתפעלים את המוצר שרכשו, מהן דרכי הטיפול השונות בתקלות, ולחזק את הקשר עם קהל הצרכנים באמצעות תכנים מושקעים וארוכים – ימצאו את יוטיוב כרשת חברתית שמתאימה מאוד לצרכי הפרסום שלהם.

    כאשר אתם נפנים להקמת קמפיין שיווקי ברשתות חברתיות שונות, קחו בחשבון שהתכנים שלכם צריכים להשתלב היטב בפיד של הרשת החברתית, ולהתאים לפורמט המקובל של תכנים המצויים ברשת הזאת.  

     

    תכנית עבודת תוכן כחלק בלתי נפרד מתהליך השיווק של העסק

    קריטריון מספר 4: עד כמה ויראליים התכנים שלכם?

    לרשתות חברתיות מסוימות, יש יכולות משופרות בכל הקשור לתכנים בעלי פוטנציאל ויראלי. ויראליות מושגת כאשר כמות גדולה של גולשים שאין להם קשר ישיר עם יוצר התוכן בוחרים לשתף את התוכן, לתייג עבורו משתמשים אחרים, להגיב, להצטרף לדף אוהדים בעקבות שימוש בתוכן ועוד.

    אם אתם מפרסמים תכנים מקצועיים אולם כאלו שאין להם פוטנציאל ויראלי, הקריטריון הזה לא יהיה רלוונטי עבורכם. עם זאת, שימוש נכון ברשת החברתית להפצה של תכנים שאכן יש להם פוטנציאל ויראלי יכול לחולל פלאים בקמפיין. הסיבה לכך היא, ששיתופים ותיוגים לא רק שלא מגדילים את העלות של הקמפיין שלכם, אלא אף מייעלים את החשיפה האורגנית שלהם.

    לסיכום

    לפרסום השירותים והמוצרים שבית העסק שלכם מספק באמצעות הרשתות החברתיות ישנם יתרונות משמעותיים. עם זאת, כמות הרשתות החברתיות הפעילות היא גדולה, ולא כל רשת תתאים לצרכים שלכם. כיצד תדעו איזו רשת מתאימה לכם? בידקו היכן נמצא קהל היעד שלכם, הבינו עד כמה חשובות לכם יכולות פילוח מתקדמות של קהל היעד הזה, התאימו את הפעילות שלכם לרשתות שבהן מקובל לעשות שימוש בפורמט התוכן שלכם, והתמקדו ברשתות שתספקנה לכם את יכולות הויראליות הדרושות לכם.

     

    חבילות הפרסום של B144 דיגיטל מותאמת לבעלי עסקים הרוצים להגביר את הנוכחות של העסק שלהם בזירה הדיגיטלית. B144 מציעה מגוון חבילות פרסום בגוגל, פייסבוק ועוד מגוון שירותים ומוצרים לבעלי עסקים המתאימים לתקופת המשבר ולתקופת החזרה לשגרה.

     

    על כותב הכתבה: דניאל זריהן >>>


    על כותב הכתבה:

    דניאל זריהן

    דניאל זריהן הוא מומחה לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי, ויועץ לקידום עסקים באינטרנט. לדניאל יותר מ-11 שנות ניסיון בתחומי ה-SEO (קידום אורגני) ופרסום בדיגיטל, שבמהלכן קידם באינטרנט מאות עסקים קטנים ובינוניים. B144 החלה בשיתוף פעולה עם דניאל זריהן, במטרה ללמד בעלי עסקים כיצד לקדם את עצמם ברשת.

  • דילוג לתוכן